تنظیم بودجه ۱۴۰۱ بر اساس مقتضیات کشور و اسناد بالادستی صورت می‌گیرد

تنظیم بودجه ۱۴۰۱ بر اساس مقتضیات کشور و اسناد بالادستی صورت می‌گیرد

 



رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تنظیم بودجه ۱۴۰۱ را بر اساس مقتضیات کشور، اسناد بالادستی و توجه ویژه به برنامه در دستور کار داریم.
به گزارش ایلنا، مسعود میرکاظمی افزود:منابع طبیعی فراوان، افراد تحصیلکرده و جوان می‌توانند در وضعیت اقتصادی کشور تحول اساسی ایجاد کنند بنابراین باید از جوانان برای تحول اقتصادی در کشور استفاده کنیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: شروع دولت سیزدهم بهترین فرصت است تا ایده‌های منطبق بر اسناد را به روش‌های اجرایی تبدیل کنیم.
وی با اشاره به اینکه در شرف تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم افزود: تغییر، یک ضرورت است و این تغییر باید عاقلانه و همراه با برنامه باشد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه ما می‌توانیم منابع را اثربخش کنیم ادامه داد: در سیاست اقتصاد مقاومتی بر استفاده بهینه از منابع تاکید شده است.
میرکاظمی تصریح کرد: هرجای کشور موضوعات با حساسیت دنبال شده و مشکلات رصد و پیگیری شده است به نتیجه مطلوب رسیده‌ایم. در برنامه ۱۴۰۱ تاکید اصلی بر تحقق رشد اقتصادی است و سهم هر یک از بخش‌ها را مشخص و برای آن منبع درنظر می‌گیریم بطوریکه قابل رصد و متضمن تحقق اهداف عالی اقتصاد باشد.
وی با بیان اینکه در برنامه و بودجه سال آینده حساسیت روی درآمد نیز افزایش خواهد یافت، ادامه داد: باید مدیران ما نسبت به درآمد دستگاهها، استان و شهرستان‌ها حساس باشند و هنر مدیر این است که جذب منابع کند. انجام برخی پروژه‌ها در سطح کشور باید از طریق فاینانس داخلی و خارجه صورت گیرد و همه در قبال این برنامه مسئولیت دارند.
میرکاظمی با باشاره به این که اولویت اول کشور درست شدن اقتصاد است؛ ادامه داد: حتما باید به گونه‌ای حرکت کنیم که فشار زندگی مردم کمتر شود. باید درآمد خانوار را بالا ببریم و می‌توانیم منابع را اثربخش کنیم و این به دست شما همکاران در سازمان انجام می‌شود.