رقابت با تیم‌های پول ‌دار در بازار نقل و انتقالات خیلی سخت است

یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس:

رقابت با تیم‌های پول ‌دار در بازار نقل و انتقالات خیلی سخت است

رقابت با تیم‌های پول ‌دار در بازار نقل و انتقالات خیلی سخت است

یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از وضعیت موجود در تیمش چندان راضی نیست ، وی شرایط پرسپولیس را با رقبای داخلی و خارجی برابر نمی داند .
وی در همین ارتباط گفت: با شرایط و برنامه‌ریزی عجیبی که وجود دارد، تمرینات را بدون ملی‌پوشان آغاز کردیم. این اتفاق برای باشگاهی که باید در لیگ قهرمانان بجنگد سخت است. تیم ملی، برنامه‌ریزی وکارتمرینات ما را سخت کرده و به هم زده است.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: نفرات جدید جذب کرده‌ایم و نیاز به تمرین و بازی تدارکاتی داریم. در بین باشگاه‌ها، پرسپولیس به خاطر این که بیشترین ملی‌پوش را دارد، ضربه بیش‌تری خورده است. حتی آقای کریم باقری و مهرداد خانبان، مربیان ما هم به تیم ‌ملی اضافه شدند. یک مقدار شرایط عجیب و غریب است. بازیکنان باانگیزه وبا تعهد بالا کارخودشان را با ما شروع کردند، اما حالا با دلایلی که گفتم ، بازیکن کم داریم ، الان طراحی تمرین برای ۱۴، ۱۵ نفر کار سختی است. مجبور شدیم از بازیکنان پایه استفاده کنیم تا برای تمرینات به حد نصاب برسیم.
وی اضافه کرد: کارمان خیلی سخت پیش می‌رود و بازی تدارکاتی که با تراکتور در نظر گرفته بودیم، لغو شد و مجبور شدیم با امیدها بازی کنیم. این مشکلات وجود دارد ولی با تمام وجود برای بازی به تاجیکستان می‌رویم تا دست پر برگردیم.
گل محمدی درباره بازی با استقلال تاجیکستان تاکید کرد: آنها از لحاظ فنی خوب هستند و دفاع منظمی دارند. با دفاع تیمی خوبی که دارند، توانستند در دوره گروهی موفق باشند و صعود کنند. از لحاظ فنی چند خارجی خوب دارند. نماینده کادر فنی ما به تاجیکستان رفته بود و اتفاقاتی پیش پا افتاده که برای سی چهل سال پیش بود را برایش پیاده کردندو اجازه ندادند تمرین آنها را تماشا کند.
سرمربی پرسپولیس ادامه داد: متأسفانه کارهای عجیب و غریب می‌کنند اما به هر حال باید برویم و وضعیت چمن مصنوعی را ببینیم. چند بازیکن حریف نسبت به قبل تغییر کرده و با مسئولان خود توافق کردند بازی‌های استقلال تاجیکستان از تلویزیون محلی پخش نشود تا ما شناختی از آن‌ها نداشته باشیم.
سرمربی پرسپولیس درباره استعفای جعفر سمیعی از مدیرعاملی پرسپولیس تصریح کرد: متأسفانه اخباری مبنی بر کناره گیری سمیعی منتشر شد و همه ما نگران شدیم. امیدوارم آقای سمیعی بهترین تصمیم را بگیرد. ما نیاز به آرامش بیش‌تری داریم. امیدوارم با ماندن او آرامش بیشتری بتوانیم بگیریم.
گل‌محمدی درباره جذب بازیکن خارجی نیز اظهار داشت: بحث ما مهاجم نیست و اسم مهاجم را نیاورید. من صحبتی کردم و از فدراسیون خواستم کمک کند. درست است تیم بدهکاری هستیم اما استقلال، پرسپولیس و تراکتور نمایندگان ایران هستند و امیدوارم در حد یک بازیکن به ما کمک شود. یک جور باشد که بتوانیم تیم را تقویت کنیم. ما چند گزینه از بین ۱۰، ۱۵ گزینه که داشتیم، انتخاب کردیم و منتظر هستیم که این اتفاق رخ دهد و فدراسیون خبر خوبی به ما بدهد.
وی افزود: من یکی از کسانی بودم که از قوانین جدیدی که وضع شد، خوشحال شدم و طرفدارش هستم. فوتبال ما آسیب زیادی از قراردادهایی که با مربیان و بازیکنان بسته، دیده است ولی در هر صورت باید این طرف قضیه که باشگاه‌های آسیاست در نظر بگیریم. تیم‌های حریف هزینه زیادی می‌کنند و کار خیلی سخت است. بدهی‌های سنگین مالی مربوط به چند ماه گذشته نیست و ما در حال حاضر ضرر آن را می‌بینیم.
گل محمدی درباره مشکلات تیمش گفت: بچه‌های تیم ملی ‌مان نیستند و ممکن است ناهماهنگی به وجود بیاید و بدون بازی تدارکاتی باید به تاجیکستان بروند. برنامه‌ریزی که وجود داشته خوب نبوده و برای ما مشکلات زیادی را به وجود آورده است.
سرمربی سرخپوشان در خصوص عملکرد مدیران باشگاه در جذب بازیکنان در نقل و انتقالات تابستانی یادآور شد: در بحث مهاجم نتوانستیم به آن چیزی که در لیست وجود داشت برسیم اما در هر صورت یک سری مشکلات مالی که باشگاه دارد، به ما اجازه نمی‌دهد در مقابل تیم‌های دیگر کار کنیم. بحث خالی بودن حساب باشگاه است. حتی نتوانستیم با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون بیش‌تر بازیکن‌مان که ملی‌پوش بود را نگه داریم. اگر پول در باشگاه بود، بازیکنان را می‌توانستیم حفظ کنیم. دو بازیکن فیکس تیم ملی و مغانلو را به خاطر مشکلات مالی از دست دادیم اما عاشقان را به تیم آوردیم.
وی تاکید کرد: آنها که عاشق تیم هستند و پرسپولیس را خیلی دوست داشتند حتی حاضر شدند خیلی چیزها را بفروشند و رضایت‌نامه بگیرند تا بیایند. از همه آن‌ها و از تمدیدی‌ها تشکر می‌کنم که پیشنهاد خیلی بهتری داشتند اما این‌جا آمدند و با صفر ریال دریافتی تمدید کردند یا قرارداد بستند. بچه‌هایی که اینجا ماندند با جان و دل دارند کار می‌کنند.
گل محمدی درباره رقابت با استقلال و سپاهان در نقل و انتقالات تابستانی خاطرنشان کرد: قطعاً تیمی که شرایط مالی بهتری دارد، می‌تواند راحت بازیکن بگیرد. این شرایط برای ما مهیا نبود و مشکلات مالی وجود داشت که بازیکنان‌مان از تیم جدا شدند و نتوانستیم ثبات را حفظ کنیم. رقابت با تیم‌های پول‌دار در بازار نقل و انتقالات خیلی سخت است.