تعیین تکلیف پرونده های تعاونی‎های مسکن اسلامشهر در کمیسیون ماده ۵

معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اسلامشهر از پیگیری در جهت تعیین تکلیف تعدادی از تعاونی‌های مسکن در سطح اسلامشهر در کمیسیون ماده ۵ خبر داد.

 



اسلامشهر-بهاره عشقی صابر
معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اسلامشهر از پیگیری در جهت تعیین تکلیف تعدادی از تعاونی‌های مسکن در سطح اسلامشهر در کمیسیون ماده ۵ خبر داد.
علی درزی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اسلامشهر با اعلام خبر فوق افزود: پرونده تعداد کثیری از تعاونی‎های مسکن در اسلامشهر که قریب به چند سال است جهت تعیین تکلیف از سوی کمیسیون ماده ۵ بلاتکلیف مانده، در حال پیگیری و طی مراحل قانونی است.
وی تأکید کرد: به منظور تعیین تکلیف این تعاونی‎ها جلساتی با حضور دکتر شریفیان نماینده مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران، مدیر راه و شهرسازی جنوب غرب تهران و دکتر حمیدی سرپرست شهرداری اسلامشهر برگزار شده و تا حصول نتیجه ادامه دارد.
درزی با اشاره به اتمام مدت اجرای طرح جامع شهرستان اسلامشهر گفت: با توجه به اتمام افق طرح جامع شهرستان اسلامشهر در سال ۱۴۰۰، مقدمات لازم به منظور تامین بودجه و عقد قرارداد با سازمان نقشه برداری کشور به منظور تهیه تصاویر هوایی به روز، انجام و در حال پیگیری است.
معاونت معماری و شهرسازی شهرداری بیان کرد: با توجه به
فرسوده شدن بافت مسکونی در فاز یک و دو شهرک واوان و درخواست اهالی شهرک مبنی بر افزایش تراکم در فاز قدیم و توسعه شهرک با مساحتی بالغ بر ۳۱۷ هکتار با پیش‌بینی بودجه و عقد قرارداد با شرکت مشاور در حال سیر مراحل قانونی و اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ هستیم.
وی با تأکید بر اینکه تأمین سرانه های آموزشی، فرهنگی، درمانی، فضای سبز و...از اولویت برنامه های معاونت معماری و شهرسازی است، خاطرنشان کرد: معاونت معماری و شهرسازی اسلامشهر انجام فعالیت‌ها و پیگیری امور محوله از قبیل صدور پروانه، پایان کار، پاسخ به
استعلام های مناطق و سازمان‌ها و ادارات، تشکیل کارگروه‌های طراحی و
برنامه ریزی شهری و کارگروه تعریض، حضور در جلسات کمیسیون‌های ماده ۵ و کارگروه‌های تخصصی امور زیربنایی برنامه ریزی توسعه روستایی، عشایری، شهری سرزمین و آمایش و محیط زیست و رسیدگی به امور مهندسین ساختمان، در زمینه تفکیک اراضی، حفظ سرمایه خدماتی که زیرساختی برای آیندگان است را در دستور کار خود دارد.