صندوق توسعه مسکن ایجاد می‌شود

کمک بنیاد مستضعفان به ساخت مسکن؛

وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی صندوق توسعه مسکن بر اساس قانون جهش تولید و مکلف شدن بانک‌ها به تأمین ۳۶۰ هزار میلیارد تومان منابع برای تولید انبوه مسکن خبر داد.


وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی صندوق توسعه مسکن بر اساس قانون جهش تولید و مکلف شدن بانک‌ها به تأمین ۳۶۰ هزار میلیارد تومان منابع برای تولید انبوه مسکن خبر داد.به گزارش مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی  پنج مؤلفه زمین، خدمات، تأمین منابع مالی،
مواد و مصالح ساختمانی، و توان فنی و مهندسی را مؤلفه‌های پیش‌نیاز تولید مسکن در کشور عنوان کرد و با اشاره به اینکه در خصوص زمین در کشور کمبودی وجود ندارد، گفت: وزارت راه و شهرسازی در اراضی تحت‌اختیار توان تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور را دارد. همچنین قانون جهش تولید مسکن نیز بخشی از مشکل زمین را برطرف می‌کند.
قاسمی در ادامه با یادآوری اینکه در خصوص تأمین مواد و مصالح ساختمانی در کشور مشکل خاصی وجود ندارد، اعلام کرد: ایران چهارمین تولید کننده سیمان است و هم‌اکنون ظرفیت تولید سیمان در کشور
 ۸۰ میلیون تن و ظرفیت تولید فولاد در کشور ۲۸ میلیون تن است. با توجه به اینکه تولید یک میلیون مسکن در سال نیازمند ۳۰ میلیون تن سیمان و ۱۰ میلیون تن فولاد است، بنابراین مشکل مواد و مصالح برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در کشور وجود ندارد.
وی راه‌اندازی صندوق توسعه مسکن را که در قانون جهش تولید نیز بر آن تاکید شده است اقدامی مؤثر برای تولید مسکن در کشور عنوان کرد و گفت: از آنجایی که مقرر شده تا بسیاری از درآمدها از جمله فروش املاک و مستغلات وزارتخانه به صندوق توسعه مسکن بیاید، از این طریق امکان کمک به اقشار مختلف جامعه برای انجام پروژه‌های حمایتی و تکمیل آنها وجود دارد.
 موافقت بنیاد مستضعفان برای تولید انبوه مسکن در اراضی بنیاد
وی از موافقت وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مستضعفان برای در اختیار گذاشتن اراضی بنیاد برای تولید انبوه مسکن خبر داد و گفت: در تفاهم با وزارت صمت مقرر شده تا در تولید انبوه مسکن مصالح ساختمانی سیمان و فولاد به روشی متفاوت از روش موجود تأمین شود.
قاسمی احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور را سیاست پیش‌روی وزارتخانه و دولت برشمرد و بر همراهی تمامی ارکان وزارتخانه برای این مهم تاکید کرد.