به صدا درآمدن زنگ قحطی در افغانستان

سازمان‌های بین المللی، زنگ قحطی مواد غذایی و دارویی را در افغانستان به صدا درآورده اند و به پیامد‌های آغاز بحران بزرگ در این کشور هشدار دادند.



سازمان‌های بین المللی، زنگ قحطی مواد غذایی و دارویی را در افغانستان به صدا درآورده اند و به پیامد‌های آغاز بحران بزرگ در این کشور هشدار دادند.
به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما از کابل ؛ سازمان‌های بین المللی، زنگ قحطی مواد غذایی و دارویی را در افغانستان به صدا درآورده اند.
زنگ هشدار درباره کمبود مواد غذایی و احتمال بروز قحطی درافغانستان هر روز بلند ترمی شود، زنگی که دستکم از ابتدای سال جاری میلادی درافغانستان به صدا درآمده است.
درتازه‌ترین مورد سازمان ملل متحد گفته است نیمی از مردم افغانستان هم اکنون به کمک‌های فوری غذایی نیازمند هستند.
دبیرکل سازمان ملل متحد نیز چند روز قبل گفته بود نیمی از مردم افغانستان یعنی حدود هجده میلیون نفر با بحران مواد غذایی مواجه هستند، اعتبار تامین منابع مالی برای تهیه کمک‌های غذایی برای مردم افغانستان ششصد وشصت وسه میلیون دلار اعلام شده است.
شهروندان کابل درمصاحبه با خبرگزاری صداوسیما از جامعه جهانی خواسته اند ادامه کمک به مردم افغانستان را فراموش نکند، همچنین آن‌ها می‌گویند بخش عمده کمک‌های جهانی دربیست سال گذشته به افغانستان از طریق خود آن‌ها به کشور‌های کمک کننده بازگشته است.
البته هشدار فقط برای مواد غذایی نیست، بنابر گزارش‌ها، به دلیل قطع کمک‌های مالی و وارد نشدن دارو حدود نود درصد مراکز بهداشتی و درمانی در افغانستان نیز با خطر تعطیلی مواجه هستند، کمبود شدید دارو به همراه بحران مواد غذایی می‌تواند چالش افغانستان را دوچندان کند.
همه این چالش‌ها درحالی است که دراین بیست سال اخیر ادعای کشور‌های مثل آمریکا و متحدانش که مدعی کمک به مردم افغانستان و هزینه بیش از دو تریلیون دلار در بخش‌های مختلف در این کشور بودند اکنون با وضعیت موجود مردم افغانستان متناقض است.