استقلال ۳۰ سال است که در آسیا دستش به جام نرسیده

پایان تلخ فصل برای استقلال؛

استقلال در سومین جام سال ۲۰۲۱ هم به موفقیت نرسید تا به صورت رسمی فصل برایش به اتمام برسد.

استقلال ۳۰ سال است که در آسیا دستش  به جام نرسیده

استقلال در سومین جام سال ۲۰۲۱ هم به موفقیت نرسید تا به صورت رسمی فصل برایش به اتمام برسد.
استقلال  در بازی برابر الهلال تیم بازنده‌ی میدان در ورزشگاه زعبیل دوبی بود. آبی‌پوشان تهرانی بعد از صعود به عنوان تیم صدرنشین از گروه دشوار امیدوار بودند بار دیگر یک کار بزرگ را انجام دهند اما الهلال، حرفه‌ای تر از آنها بود و نهایتا به مرحله بعدی راه پیدا کرد.
استقلال با این باخت و حذف، رسما به کارش در فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ خاتمه داد. فصلی که متوسط آغاز شد؛ امیدوارکننده ادامه پیدا کرد و تلخ تمام شد. تلخی‌ای که در این چند سال برای هواداران استقلال تبدیل به یک عادت شده است و آنها با این نرسیدن، خو گرفته‌اند.
آبی‌پوشان تهرانی لیگ بیستم را با محمود فکری آغاز کردند. نتایج این تیم بد نبود اما نمایش استقلال مورد قبول هواداران و کارشناسان نبود. فرهاد مجیدی جایگزین شد و تیم عملکرد نسبتا خوبی داشت اما نتوانست به قهرمانی برسد و عنوان سومی به دست آمد. استقلال نسبت به فصل قبل یک پله سقوط کرد و برای هشتمین سال متوالی در رسیدن به جام ناکام ماند.
در جام حذفی تیم با هدایت فرهاد مجیدی بازهم در شهرآورد به برتری رسید و مجددا به فینال راه پیدا کرد اما مقابل فولاد و در ضربات پنالتی باخت حاصل شد تا ماجرای فصل قبل تکرار شود. استقلال در سه سال اخیر در جام حذفی هم به جامی نرسیده است.
در لیگ قهرمانان آسیا آبی‌پوشان تهرانی دست به کار بزرگی زدند و در گروهی که الدحیل قطر و الاهلی عربستان بودند به عنوان صدرنشین و تنها صعود کننده به دور یک هشتم نهایی رسیدند اما به پست الهلال عربستان خوردند. باخت ۲ بر صفر مقابل تیم قدرتمند عربستانی یعنی تکرار ماجرای فصل قبل و حذف مجدد در دور اول مرحله حذفی. حالا استقلال ۳۰ سال است که در آسیا هم دستش از رسیدن به جام قهرمانی کوتاه مانده است.
باید دید این ناکامی‌ها در چه زمانی و در چه فصلی و با هدایت چه کسی خاتمه پیدا می‌کند. آیا در فصل پیش رو شاهد این ماجرا خواهیم بود یا زمان بیشتری را هواداران استقلال باید به انتظار بنشینند. فعلا آبی‌ها با تلخی اخت پیدا کرده‌اند.