متاسفانه فدراسیون و سازمان لیگ اجازه جذب یک بازیکن خارجی را هم به پرسپولیس ندادند

پایان رأفت مهاجم اسبق پرسپولیس:

متاسفانه فدراسیون و سازمان لیگ اجازه جذب یک بازیکن خارجی را هم به پرسپولیس ندادند

پایان رأفت مهاجم اسبق پرسپولیس درباره دیدار پرسپولیس مقابل الهلال عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: بازی با الهلال از این جهت برای پرسپولیس سخت است که باید در خاک عربستان و در حضور نزدیک به ۱۵ هزار هوادار حریف به مصاف این تیم برود. نمی‌دانم چرا نباید این مسابقه در کشورمان برگزار شود و پرسپولیس پس از دو سال همچنان نمی‌تواند در کشورمان میزبان باشد‌؟ بحث کرونا مربوط به تمام دنیا است اما به نظر می‌رسد دلایل دیگری برای میزبان نشدن پرسپولیس وجود دارد.
وی ادامه داد : اگر از این موضوع بگذریم عوامل دیگر سخت بودن کار پرسپولیس برابر الهلال، آب و هوای ریاض و قرار گرفتن بازیکنان ملی پوش این تیم در اختیار کادرفنی فقط چهار روز پس از دیدار مهم تیم ملی  مقابل کره‌جنوبی است. فدراسیون فوتبال در مهرماه سه بازی مهم دارد. دیدارهای تیم ملی با امارات و کره جنوبی و سومین دیدار با اهمیت مصاف پرسپولیس با الهلال است و این مسابقه هم یک بازی ملی محسوب می‌شود.
مهاجم اسبق پرسپولیس تصریح کرد: متاسفانه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اجازه جذب یک بازیکن خارجی را هم به پرسپولیس ندادند. آنها می‌دانند این تیم پنج سال در لیگ کشورمان قهرمان شده و در آسیا هم حرف اول را می‌زند اما شرایطی ایجاد کردند که باید در جنگی نابرابر به مصاف الهلالی برود که از جمع ۷-۶ ستاره خارجی اش فقط می‌تواند از چهار بازیکن خارجی خود در لیگ قهرمانان استفاده کند. درحالیکه تیم ما یک بازیکن خارجی هم ندارد.
رأفت اضافه کرد: افشین پیروانی درباره ممنوعیت پرسپولیس از جذب بازیکن خارجی صحبت‌های خوبی کرد و با وی هم عقیده هستم. پرسپولیس در این زمینه مظلوم واقع شد و ای کاش فدراسیون فوتبال نگاه ویژه تری به نماینده کشورمان داشت. با این وجود تیم ما هم پرسپولیس است و بازیکنان و کادرفنی اش در چند سال اخیر نشان دادند می‌توانند کارهای بزرگی انجام بدهند. سال گذشته هم با وجود رقم خوردن چنین اتفاقاتی برای پرسپولیس، این تیم توانست به فینال آسیا برسد‌. با وجود تمام مشکلات امیدوارم امسال هم بتواند الهلال را شکست بدهد و در ادامه به مراحل بالاتر برود.
رأفت با اشاره به مشکل بزرگ پرسپولیس توضیح داد: درحالیکه لیگ ما تعطیل است و تیم‌ها دوران آماده سازی برای فصل جدید را پشت سر می‌گذارند، الهلال چند بازی خود در لیگ عربستان را انجام داده و در ادامه هم در این مسابقات بازی می‌کند. از این لحاظ تیم حریف آماده‌تر است و شرایط بهتری دارد. به همین دلیل باید یحیی گل ‌محمدی تمهیداتی در نظر بگیرد تا تیمش با قدرت بیشتری به مصاف الهلال برود. صد در صد تمرینات و بازی‌های پرسپولیس باید در زمان مناسب برگزار شود‌.
وی عنوان کرد: از طرفی فدراسیون فوتبال هم باید شرایطی که برای بازی‌های تیم ملی مقابل امارات و کره جنوبی در نظر گرفته برای پرسپولیس هم در نظر بگیرد و از لحاظ لجستیکی و امکانات به این تیم کمک کند. خیلی از نفرات پرسپولیس در این سال‌ها به تیم ملی کمک کرده‌اند و فدراسیون هم وظیفه دارد اکنون این زحمات را جبران کرده و به نماینده کشورمان کمک کند. امیدوارم این اتفاق بیفتد. شک نکنید پرسپولیس برای بردن الهلال به عربستان می‌رود و ان شاءالله لیاقت و شایستگی اش را در این بازی نشان می‌دهد.