اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات اعلام‌ کرد:

وزیر ارتباطات و فناری اطلاعات گفت: تا پایان امسال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور را به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهیم کرد.


وزیر ارتباطات و فناری اطلاعات گفت: تا پایان امسال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور را به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، «محمدجواد آذری جهرمی» در مراسم رونمایی از دسترسی یک هزار و ۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات، افزود: وزارت ارتباطات در برنامه ششم توسعه موظف شده است که ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند. در ابتدای دولت یازدهم این عدد ناچیز بود. اما امروز با تلاش فعالین عرصه ارتباطات به
۹۰ درصد رسیده و تلاش ما بر این محور است که ۱۰۰درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم.        
آذری جهرمی با بیان این مساله که برای اتصال این یک هزار و ۳۴ روستا  سرمایه گذاری ۳۰۶ میلیاردی انجام شده است، گفت:‌ برای
راه اندازی سایت ها باید جاده کشیده شود، برق برسد تا در نهایت بتوان آن را راه اندازی کرد به همین دلیل کار بسیار سختی است.
وی اشاره کرد: سرگرمی، سلامت، کسب و کار و مواردی از این دست در زمان شیوع کرونا به واسطه اینترنت و اتصال به شبکه ملی اطلاعات انجام شد.
وزیر ارتباطات افزود: توسعه اقتصاد دیجیتال به تحول دیجیتال منجر می شود و از نتایج تحول دیجیتال، شکوفایی اقتصاد دیجیتال است و هدف اصلی ما توسعه شبکه ملی، ایجاد ظرفیت اشتغال، تسهیل زندگی مردم، ایجاد شفافیت و رخت بر بستن فساد از جامعه است.
آذری جهرمی افزود: ایرانسل در این عرصه توانسته به خوبی عمل کند و باز کردن میدان برای جوان ها باعث شده پیشگام این حوزه باشد. بخش بزرگی از رشد اقتصاد دیجیتال کشور در حوزه استارتاپ ها منوط به زحمت این اپراتور است و این حرکت ارزنده باید تقویت شود.  
آذری جهرمی افزود: ظرف یک ماه با همکاری سکوهای توزیع محتوای کاربر محور، شرایطی را فراهم کردند تا بخشی از درآمد گردش محتوا به تولید کننده محتوا برسد. می دانم انتظار دارید نظام تعرفه ای که بین ترافیک داخلی و بین الملل است اصلاح شود اما در این فرآیند باید هر دو وجه موضوع را در نظر بگیریم.