فرآیند تولید در صنعت نفت مبتنی بر رعایت الزامات زیست محیطی است

مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز مارون:

مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز مارون محيط زيست و صيانت از آن را موضوعي ارزيابي كرد كه در فرايند توليد به صورت ويژه لحاظ مي‌گردد و صنعت نفت همواره نسبت به آن اهتمام دارد.



مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز مارون محيط زيست و صيانت از آن را موضوعي ارزيابي كرد كه در فرايند توليد به صورت ويژه لحاظ مي‌گردد و صنعت نفت همواره نسبت به آن اهتمام دارد.
مهندس حميد كاويان ضمن گراميداشت هفته محيط زيست، گفت: با نگاهي به اقدامات اتخاذ شده توسط صنعت نفت، به راحتي مي‌توان مشاهده كرد كه تقريبا تمامی هدف‌گذاري‌هاي عملياتي در راستاي پايداري توليد، مبتني بر رعايت الزامات زيست محيطي است.
وي افزود: در سال 98، بيش از 11 هزار اصله نهال را براي تقويت كمربند سبز و جلوگيري از نفوذ ريزگردها تامين كرديم و علاوه بر تزريق 99 درصد پساب‌هاي نمكزدايي به چاه هاي دفعي، با راه اندازي فاز نخست طرح شيرين‌سازي گازهاي ترش آسماري، حدود 12 ميليون فوت مكعب گاز ترش پرفشار را بجاي مشعل، به مدار توليد بازگردانديم.
مهندس كاويان، استفاده از دستگاه‌هاي فراورش(MOT) و
تفكيك گر(MOS) سيار را اقدامي بسيار موثر در حفاظت از زيست بوم پيراموني دانست و يادآور شد: از آغاز سال 98 تاكنون بيش از 230 هزار بشكه نفت خام را با استفاده از اين دو دستگاه استحصال كرديم ضمن اينكه براي نخستين بار در مناطق نفتخيز جنوب، يك تفكيك‌كننده نفت و گاز را در مجتمع صنعتي شماره 3 مارون مستقركرديم كه با تكميل و راه اندازي آن، هر ميزان نفتي كه براساس شرايط عملياتي به سمت گودال سوخت جريان مي‌يافت را بازيابي  و به مدار توليد باز خواهيم گرداند.
مديرعامل شركت بهره‌برداري نفت و گاز مارون به تشريح دستاورد مهم ديگري در حوزه محيط زيست و ايمني پرداخت و گفت: با توجه به نزديك شدن جاده‌هاي مواصلاتي به يكي از مشعل‌هاي بلند شركت در مجتمع صنعتي شماره 4 مارون، يك مشعل جديد انگشتي را طراحي كرده و ساختيم و با جابجايي محل استقرار آن، ريسك موجود براي مردم و خودروهاي عبوري را به صفر رسانديم.
وي در پايان واگذاري لجن‌های نفتی به شرکت‌های بازیافت کننده، اجراي طرح یکپارچه مدیریت پسماند، تعامل با آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست جهت طرح خود اظهاری پایش آلاینده­های
محیط زیستی شامل آب، خاک، هوا و صوت، استقرار تجهیزات مبارزه با آلودگی نفتی رودخانه در مجاورت رودخانه جراحی به منظور واکنش در شرایط اضطراری و مقابله با آلودگی نفتی احتمالی و ایجاد فضای سبز به میزان 2/32 هکتار را نيز از اقداماتي دانست كه در راستاي صيانت از محيط زيست از سال گذشته تاكنون صورت پذيرفته است.