افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان خوابگاهی در دانشگاه های علوم پزشکی

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت:

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت گفت:بر اساس شیوه نامه جدید پروتکل‏های بهداشتی دانشگاه‏ها، ظرفیت بیشتری برای پذیرش دانشجویان خوابگاهی در دانشگاه‏های علوم پزشکی اختصاص می‎یابد.

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت گفت:بر اساس شیوه نامه جدید پروتکل‏های بهداشتی دانشگاه‏ها، ظرفیت بیشتری برای پذیرش دانشجویان خوابگاهی در دانشگاه‏های علوم پزشکی اختصاص  می‎یابد.
رحمان خدابنده‌لو در گفتگو با مهر افزود: پروتکل های جدید که که برای بهداشت دانشگاه‎ها تدوین شده است حاصل همفکری معاونت‎های دانشجویی، بهداشتی و آموزشی وزارت بهداشت است و از همین‏رو این پروتکل‏ها بر اساس جلسات مشترک به دست آمد و به جمع بندی رسیدیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به پروتکل‏های جدید، در نظر گرفته شد که حداکثر ۴ نفر در هر اتاق خوابگاهی مستقر شود که با توجه به شرایط و اینکه شرط اصلی ورود دانشجویان به خوابگاه ها، تکمیل واکسیناسیون است، ظرفیت خوابگاه‎های علوم پزشکی برای مهرماه ۱۴۰۰ نسبت به
 سال قبل افزایش می‎یابد.
مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت یادآور شد: زمان حضور در کلاس‏ها نیز کوتاه‏تر شده و در عین حال با تکمیل واکسیناسیون، آزمون‏ها برای دانشجویان حضوری خواهد بود.
وی درباره وضعیت بررسی سلامت جسم و روان دانشجویان خاطرنشان کرد: برای دو گروه از دانشجویان بررسی سلامت جسم و روان صورت می‏گیرد. یک گروه دانشجویان فعلی هستند و یک گروه هم دانشجویان جدیدالورود.برای دانشجویان فعلی همزمان با ثبت نام و انتخاب واحد فرآیند بررسی سلامت جسم و روان اطلاع رسانی می‏شود.