صدور ۲۰۰ اخطاریه و ۴۸ فقره تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه‌های دماوند

مدیر امور منابع آب شهرستان دماوند:

مدیر امور منابع آب شهرستان دماوند از صدور ۲۰۰ اخطاریه و ۴۸ فقره تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه‌های این شهرستان خبر داد و گفت: عمده تخلفات در هزاردشت شهر آبعلی صورت گرفته است.



مدیر امور منابع آب شهرستان دماوند از صدور 200 اخطاریه و 48 فقره تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه‌های این شهرستان خبر داد و گفت: عمده تخلفات در هزاردشت شهر آبعلی صورت گرفته است.
به گزارش خبرنگارآفرینش،  مصطفی عباسی در نشست مشترک ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و ستاد فضای سبز شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: امسال 200 اخطاریه به
ساخت و سازهای غیرمجاز صادر شد، حدود 48 فقره تخریب صورت گرفت و 150 نقطه حادثه خیز در شهرستان شناسایی شد که در مواقع بحران میتوانند مخاطره آمیز باشند.
وی افزود: اقدامات امور آب در ساخت و ساز غیرمجاز به صورت بازه ای است و دو طرف رودخانه به طول دو کیلومتر با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری شروع شده است.
 صدور مجوزهای بدون استعلام از امور آب و سند مالکیت همچنان مشاهده می‌شود
مدیر امور منابع آب شهرستان دماوند گفت:صدور مجوزهای بدون استعلام از امور آب و صدور سند مالکیت بدون استعلام همچنان مشاهده می‌شود، در منطقه هزار دشت این مباحث وجود دارند.
عباسی ادامه داد: عمده تخلفات در هزاردشت صورت گرفته و اسناد مالکیتی صادر شده است که حتی بستر رودخانه نیز داخل سند مالکیت افراد رفته است.
وی تصریح کرد: با وجود پیگیری‌های رئیس اداره ثبت اسناد هنوز هم نتوانسته‌ایم یک متر از اراضی بستر را از چنگ متصرفان خارج کنیم اما این موضوع در شورای حفظ بیت المال پیگیری می‌شوند.