انجمن های علمی و آموزشی بسترساز ارتقای سطح کیفی آموزش هستند

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندران:

انجمن های علمی و آموزشی بسترساز ارتقای سطح کیفی آموزش هستند

انجمن های علمی و آموزشی بسترساز ارتقای سطح کیفی آموزش هستند

ساري-امير حسين طاهریان
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندران گفت:انجمن های علمی و آموزشی بسترسازی اجرای طرح‏ها و برنامه های ابلاغی هستند.
«علی سهرابی» گفت:انجمن‏های علمی و آموزشی معلمان در اجرای مصوبات جلسه های 369 و
 388 شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور نهادینه سازی مشارکت معلمان در تولید و گسترش علم و فناوری و ارتقا سطح کیفی برنامه ها و فعالیت‏های آموزش و پرورش تشکیل شده‌اند.
وی افزود:صدور مجوز تأسیس، تجدید پروانه و نظارت بر حسن انجام کار این انجمن‏ها به عهده آموزش و پرورش می‏باشد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع
آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه دبیرخانه کمیسیون راهبری انجمن‏های علمی در مدیریت منابع انسانی و امور اداری - معاونت آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش مازندران مستقر است، تصریح کرد: این دبیرخانه با برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم با سایر حوزه‌های مرتبط و بهره‌بردار، فعالیت‌های انجمن‌های علمی و آموزشی را پشتیبانی و نظارت
 می‌نماید.
سهرابی از تشکیل 20 انجمن فعال در استان مازندران خبر داد و اضافه کرد: این انجمن‌ها در راستای ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزش و پرورش نقشی بسزا و تعیین‏کننده در توسعه مشارکت معلمان ایفا می‌کنند.
وی همچنین به قرار داشتن پرونده تأسیس دو انجمن دیگر در مرحله بررسی شرایط و ضوابط طبق شیوه‌نامه وزارتی در دبیرخانه کمیسیون راهبری
 اشاره کرده و افزود: پرونده این دو انجمن پس از تائید اولیه در جلسه کمیسیون راهبری به منظور دریافت مجوز از وزارت متبوع به وزارتخانه ارسال می‎گردد که پس از صدور مجوز در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری، به عنوان یک موسسه غیرتجاری محسوب می‌گردند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در
 اجرای سیاست‏های دولت و تأکید وزارت آموزش وپرورش به برون‏سپاری برخی از امورتصدی گرایانه واجرایی به مؤسسات، نهادها و انجمن‏های غیردولتی، مدیران آموزش وپرورش نیز با بسترسازی مناسب، از تجارب تمامی معلمان شاغل و بازنشسته در تولید و گسترش علم و فناوری و نیز مشارکت اثربخش آنان در ارتقاي کیفیت برنامه های آموزش و پرورش به منظور بهره گیری ازظرفیت‎ها و توانمندی‏های نهادی انجمن‏ها در افزایش سطح علمی معلمان و بهینه‌سازی روش‏ها و حل مشکلات آموزشی و تربیتی مدارس استفاده می‏کنند.