باید از این بازی درس بگیریم

جلال چراغپور کارشناس فوتبال کشور:

جلال چراغپور کارشناس فوتبال در خصوص تساوی تیم ملی مقابل کره جنوبی در ورزشگاه آزادی گفت: این بازی برای ما بعد از چند مسابقه، بالاترین سطح ممکنی بود که می‌توانستیم با آن مواجه شویم، بازی خیلی نزدیک و نفس‌گیر بود. دو توپ ما به تیرک خورد و ممکن بود برنده شویم. در دقیقه ۳+۹۰ هم ممکن بود شوت بازیکن کره گل شود و ما ببازیم. پس برد و باخت به حوادث بستگی داشت و نباید حوادث را وارد کیفیت و کمیت فوتبال کنیم.

باید از این بازی درس بگیریم

جلال چراغپور کارشناس فوتبال در خصوص تساوی تیم ملی مقابل کره جنوبی در ورزشگاه آزادی گفت: این بازی برای ما بعد از چند مسابقه، بالاترین سطح ممکنی بود که می‌توانستیم با آن مواجه شویم، بازی خیلی نزدیک و نفس‌گیر بود. دو توپ ما به تیرک خورد و ممکن بود برنده شویم. در دقیقه 3+90 هم ممکن بود شوت بازیکن کره گل شود و ما ببازیم. پس برد و باخت به حوادث بستگی داشت و نباید حوادث را وارد کیفیت و کمیت فوتبال کنیم.
وی افزود: این بازی بالاترین سطح فوتبالی است که ممکن است در آسیا بازی شود. اگر همه بازیکنان خوب آسیا را جمع و دو تیم کنند نزدیک به همین بازی می‌شود. شاید کمی تفاوت داشته باشد اما بالاترین سطح فوتبال آسیا همین بازی بود. چون هر دو تیم مشتری پروپا قرص جام جهانی هستند و بازیکنان زیادی خارج از آسیا دارند. به همین خاطر سطح کیفی بسیار دلپسند و خوب بود.وی اضافه کرد: در بازی با امارات متوجه شدیم مرکز دفاع ما دچار شکاف است و در بازی با کره جنوبی  از همان شکاف گل خوردیم .گلی که خوردیم خیلی ساده بود ، مگر می‌شود یک تیم ملی به این سادگی گل بخورد؟ باید از این بازی درس بگیریم که مرکز بین دو دفاع وسط در سیستم چهار دفاعه نمی‌تواند دو هافبکه باشد. یک هافبک باید مسئولِ درِ مرکز باشد.
کارشناس فوتبال تصریح کرد:‌در سیستم 1-3-2-4 یکی از هافبک‌ها مانند نورالهی باید در پست هافبک بازی کند نه اینکه به 6 قدم برود، توپ از دست برود و از طرفی عزت‌اللهی تنها بماند. ما این صحنه را خیلی دیدیم. قبل از دقیقه 25 می‌توانستیم یک گل دریافت کنیم. سانتری انجام شد و اگر توپ به هر کجای پای بازیکن کره می‌خورد گل می‌شد. او عزت‌اللهی را دریبل کرد. در این صحنه عزت‌اللهی لب خط چه کار می‌کرد؟ پس منظر دوم این بود که مقابل امارات این اشکال را دیده بودیم و دوباره مقابل کره اتفاق افتاد و گل خوردیم.
وی یادآور شد: تمام تعویض‌‌ها باری به هر جهت بود. 2 دقیقه مانده به پایان بازی چه تعویضی بود؟ در دقایقی که ممکن است هر لحظه مهاجم یا هافبک ما گل بزند یا نوراللهی شوت‌زنی کند. بازیکن 90 دقیقه بازی کرده در همان 2 دقیقه یادمان افتاده که نوراللهی یا طارمی یا جهانبخش خسته هستند؟ این چه سبک تعویض بود؟ اگر فکر می‌کنید بازیکنانی که بیرون زمین هستند وارد زمین شوند روند تیم را بهتر می‌کنند باید حداقل 5 تا 10 دقیقه به آنها فرصت بدهید و بعد 8 تا 10 دقیقه هم به آنها بازی برسد. من در دنیا تیم ملی ایتالیا را می‌بینم که آن هم با دو گروه مهاجم بازی می‌کند اما به آنهایی که وارد زمین می‌شوند وقت می‌دهد تا قدرت، خلاقیت و فوتبال‌شان را دیکته کنند.
وی تاکید کرد: کره‌ایی‌ها میلی‌متر به میلی‌متر تیم ملی را آنالیز کردند و با تمام بازی و نقاط ضعف ما آشنا شدند. اگر امارات روی نورافکن در سمت چپ ما فشار آورد کره‌ایی‌ها هم فشار آوردند و از سمت چپ ما بازی می‌کردند یعنی دیده شده که ما اشکال داریم. فوتبال کره جنوبی بوی آنالیز بازی با امارات را می‌داد.
چراغپور تصریح کرد: در بازی‌های باقیمانده کار ما لحظه به لحظه سخت‌تر می‌شود و این را از اولین بازی که داریم خواهید دید. باید فکری کنند و انعطاف تاکتیکی و نوع بازی درون تیم به وجود بیاورند. مقابل کره دیدند که بدون برنامه حمله کردن مقابل تیم‌هایی که برنامه دفاعی دارند جواب نمی‌دهد. دیدند که آزاد گذاشتن بازیکنان مقابل تیم‌هایی که برنامه دفاعی دارند جواب نمی‌دهد.