صادرات ۲.۴ میلیارد دلاری هلدینگ خلیج فارس در نیمه نخست ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس خبر داد:

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از صادرات حدود ۲.۴ میلیارد دلاری این گروه در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: به‌طور حتم رکورد صادرات سال‌های گذشته این شرکت امسال جابه‌جا می‌شود، ثبت این اعداد در شرایط تحریم افتخارآمیز است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از صادرات حدود ۲.۴ میلیارد دلاری این گروه در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: به‌طور حتم رکورد صادرات سال‌های گذشته این شرکت امسال جابه‌جا می‌شود، ثبت این اعداد در شرایط تحریم افتخارآمیز است.
به گزارش شانا، جعفر ربیعی در مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ این شرکت با تأکید بر این نکته که عملکرد هلدینگ خلیج فارس به معنای واقعی کلمه «جهش» داشته است، اظهار کرد: در گروه هلدینگ خلیج فارس، درآمدهای عملیاتی
 ۷۱ درصد، سود عملیاتی تلفیقی ۱۶۴ درصد، سود خالص ۱۴۸ درصد و در سود هر سهم ۱۴۶ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: در شرکت اصلی نیز سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها ۸۵ درصد، سود عملیاتی ۸۵ درصد، سود خالص و پایه ۸۴ و ۸۵ درصد افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه این شرکت در سال‌های گذشته
پنج بار افزایش سرمایه داشته است که دو مرحله پیش از این هیئت مدیره و پیش از سال ۹۷ و سه مرحله پس از سال ۹۷ بوده است، تصریح کرد: مرحله چهارم نیز امیدواریم در چند ماه آینده رخ دهد.
 افزایش سرمایه در ماه‌های آینده
ربیعی با اشاره به اینکه هلدینگ خلیج‌فارس شرکتی توسعه‌ای است و مدام باید افزایش سرمایه دهد، گفت: هم‌اکنون دومین شرکت بازار سرمایه از نظر سرمایه ثبتی هستیم و امیدوارم با حمایت سهامداران ظرف سه تا چهار ماه آینده با افزایش سرمایه به نخستین شرکت از نظر سرمایه ثبتی نیز تبدیل شویم.
وی درباره تأمین سرمایه پروژه‌های هلدینگ خلیج‌فارس در شرایط تحریم ادامه داد: این شرکت از منابع مختلف پروژه‌ها را تأمین مالی می‌کند؛ هلدینگ خلیج‌فارس از ابتدای تیر ۹۷ تا به امروز
 ۳۱.۸ هزار میلیارد تومان و ۲.۲ میلیارد دلار در پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شبکه بانکی کشور و بازار سرمایه را یکی از همراهان بزرگ این شرکت در اجرای توسعه‌ای هلدینگ دانست و ادامه داد: پارسال ۲۷ هزار میلیارد تومان از شبکه بانکی پول با حداکثر بهره بانکی ۱۸ درصد گرفته‌ایم که در پروژه‌ها صرف شده است.
ربیعی افزود: از ابتدای سال ۹۷ تا امروز ۵۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و ۴۹۹ میلیون دلار از شبکه بانکی پول گرفته‌ایم که بخش زیادی از این مبلغ وارد پروژه‌ها شده و بخشی نیز در بازپرداخت بدهی‌ها صرف شده است.
 عرضه ارز به نیما؛ ۲ برابر تعهدها
وی با اشاره به اینکه هلدینگ خلیج فارس در سال مالی گذشته نزدیک به ۲.۸ میلیارد دلار صادرات داشته و بیش از ۲ برابر تعهدات خود به سامانه نیما ارز عرضه کرده است، گفت: از ابتدای ۹۷ تا امروز، این گروه
 ۱۲ میلیارد دلار صادرات داشته و به‌طور میانگین در این سال‌ها ۱۴۸ درصد تعهدهای خود را ایفا کرده است.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال نزدیک به ۲.۴ میلیارد دلار صادرات داشتیم، اظهار کرد: اگر امسال به همین ترتیب ادامه یابد، به‌طور حتم رکورد صادرات سال‌های گذشته این شرکت جابه‌جا می‌شو و بزرگ‌ترین شرکت صادراتی کشور با فاصله زیاد خواهیم بود، این اعداد در شرایط تحریم که که ادامه دارد، افتخارآمیز است و پول آن برگشته و در نیما عرضه شده و در طرح‌ها نیز استفاده شده
 است.