این همه هزینه و این همه استعداد؛ بی سلیقگی برای چیست؟!

اکسپو۲۰۲۰ در دبی روزهای طلایی خود را سپری می کند و ۱۹۰ کشور از سراسرجهان با حضور دراین نمایشگاه جلوه هایی ویژه از فرهنگ و هنر و معماری و پتانسیل های گردشگری خود را عرضه کرده اند تا علاوه بر جذب توریست،فرصتی برای نمایش اصالت و درعین حال توسعه خود در دنیای مدرن را به منثه ظهور برسانند.

این همه هزینه و این همه استعداد؛ بی سلیقگی برای چیست؟!

 اکسپو2020 در دبی روزهای طلایی خود را سپری می کند و  190 کشور از سراسرجهان با حضور دراین نمایشگاه جلوه هایی ویژه از فرهنگ و هنر و معماری و پتانسیل های گردشگری خود را عرضه کرده اند تا علاوه بر جذب توریست،فرصتی برای نمایش اصالت و درعین حال توسعه خود در دنیای مدرن را به منثه ظهور برسانند.
کشورما نیز در این گردهمایی جهانی حضور دارد،چرا که اگر بیشتر از همه آنها پتانسیل باستانی و تمدنی، فرهنگی و قومیتی، صنایع و هنرهای دستی، ودر یک کلام جاذبه گردشگری بیشتر نداشته باشد قطعاً کمترندارد.
 ما در میان خود هنرمندان سنتی و خالقان آثار تجسمی در سطح جهان داریم که هریک به تنهایی برای معرفی فرهنگ و هنر ایرانی نیاز به نمایشگاهی اختصاصی دارند.
اما چه می شود که با نهایت بی سلیقگی درنمایش حضور ما در اکسپو2020، دو عروسک غول پیکر بدظاهر با حرکاتی موزون اقدام به برگزاری نمایشی می کنند که سوژه بازدیدکنندگان نمایشگاه می شود.
آیا غرفه ایران در این نمایشگاه پتانسیل دیگری برای مزین کردن فرهنگ سنتی و قومی ایران را نداشت.
مسلماً ما برای حضور در این نمایشگاه هزینه زیادی صرف کرده ایم، و قطعاً هنرمندان و دستاوردهای بسیاری در حوزه فرهنگ و هنر داریم که از حضور و مشورت آنها بهره نبرده ایم و صرفاً با اقدامات سلیقه ای به دنبال حضور در این نمایشگاه بوده ایم. لذا نباید انتظار داشت نتیجه ای از این فرصت بین المللی نصیبمان گردد.