امکان اعطای فوق لیسانس به جای تخصص پزشکی برای دانشجویان خارجی

در دانشگاه علوم پزشکی تهران؛

شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعطای مدرک فوق لیسانس به جای تخصص به متقاضیان بین‌المللی رشته های تخصصی بالینی پزشکی موافقت کرد.

امکان اعطای فوق لیسانس به جای تخصص پزشکی برای دانشجویان خارجی

شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعطای مدرک فوق لیسانس به جای تخصص به متقاضیان بین‌المللی رشته های تخصصی بالینی پزشکی موافقت کرد.
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تهران، پنجمین جلسه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت مجازی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه معاونین آموزشی دانشکده‌ها در خصوص مشکلات آموزشی دانشکده ها، عدم اختصاص خوابگاه به دانشجویانی که در ترم جاری از مرخصی تحصیلی استفاده کرده اند، میهمانی دانشجویان در شهرهای خود و تامین تجهیزات محافظتی مانند ماسک و دستکش برای دانشجویان را با توجه به شیوع کرونا بیان کردند و مقرر شد توسط مدیران آموزشی و تحصیلات تکمیلی جهت اخذ تصمیم نهائی بررسی شود.
دکتر محمود قاضی خوانساری مدیر امور تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص کسب مجوز اعطای مدرک فوق لیسانس به جای تخصص به متقاضیان بین الملل رشته های تخصصی بالینی پزشکی کلیاتی را ارائه کرد.
وی گفت: همانند دوره دستیاری دندانپزشکی که در حال اجراست و متقاضیان بین‌المللی رشته های تخصصی دندانپزشکی با گذراندن دوره های مورد تایید و قابل قبول موفق به دریافت مدرک فوق لیسانس و یا PhD می‌شوند می‌توان برای دوره‌های تخصصی بالینی پزشکی نیز این مدل را پیاده سازی کرد.
قاضی خوانساری افزود: در حال حاضر نیز در برخی از کشورها مدرک دوره تخصص به صورت MS و یا PhD ارائه می‌شود.
دکتر ضیائی نیز در این خصوص گفت: در برخی از کشورها به ویژه در کشورهای همسایه شرط عضویت در هیات علمی داشتن مدرک فوق لیسانس و PhD است، به همین دلیل فراگیران بین‌المللی دانشگاه طالب دریافت مدرک فوق لیسانس به جای مدرک تخصص هستند.وی توضیح داد: ورودی این دوره ها همانند دوره‌های دستیاری از پزشکی عمومی است و طول دوره آموزشی این گروه از دستیاران ۳ تا ۴ سال خواهد بود و برای دوره‌های بیش از ۴ سال روتیشن‌های
فوق تخصصی سال آخر کاسته خواهد شد.
این دستور با نظر سنجی و آرای اعضای شورا موافقت شد.در انتها موارد دانشجویی مطابق دستور جلسه شورای آموزشی مطرح شد.