پایان ششمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا

دبیرعلمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا گفت: برگزیدگان ششمین جشنواره از میان ۳۶۰۰ دانش آموز ایرانی و ۱۶ تیم خارجی مشخص شدند.

 



دبیرعلمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا گفت: برگزیدگان ششمین جشنواره از میان 3600 دانش آموز ایرانی و 16 تیم خارجی مشخص شدند.
به گزارش آفرينش به نقل از دبیرخانه دائمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا، مهندس مهدی رشیدی جهان دبیر جشنواره در آیین مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان این دوره جشنواره که برای اولین بار به صورت بین المللی برگزار شد، گفت: جشنواره بین المللی دانش آموزی ابن سینا با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای نوجوان در زمینه های مختلف علمی به عنوان سرمایه های ارزشمند ایران عزیز در شهریور و مهر ماه 1400 به صورت برخط برگزار شد.
وی ادامه داد: این دوره از جشنواره به صورت بین المللی و با حمایت فدراسیون جهانی مخترعین IFIA و MILSET برخوردار بود که
 850 تیم شرکت کننده داخلی و 120 تیم بین المللی از 16 کشور خارجی در محورهای مختلف به رقابت با یکدیگر پرداختند.
رشیدی جهان افزود: جشنواره امسال نیز با حضور بیش از 3600 دانش آموز ایرانی از مدارس و پژوهشسراها از نقاط مختلف کشور همچون دوره های گذشته همراه بود که در پنج محور دستاوردها، سازه ها و اختراعات، سمینارهای علمی، برنامه نویسی، ایده پردازی، ماراتون کسب و کار و TED TALK به صورت آنلاین به داورها ارائه گردید و پس از مراحل مختلف داوری، برگزیدگان جشنواره تعیین شدند.