جلوگیری از افت تولید گاز در تنگ‌بیجار

با تعمیر چاه شماره ۳ میدان گازی تنگ‌بیجار، از افت روزانه بیش از یک‌ میلیون مترمکعب گاز در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب جلوگیری شد.


با تعمیر چاه شماره ۳ میدان گازی تنگ‌بیجار، از افت روزانه بیش از یک‌ میلیون مترمکعب گاز در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب جلوگیری شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، علی رضایی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب با اعلام اینکه عملیات تعویض تاج چاه شماره ۳ تنگ‌بیجار بدون حضور دکل تعمیراتی با موفقیت انجام شده، گفت: عملیات تعمیراتی تاج چاه یادشده در حداقل زمان ممکن و با صرفه‌جویی قابل‌ملاحظه‌ای به انجام رسیده است.
وی افزود: متخصصان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب با رعایت کامل الزامات ایمنی و به حداقل رساندن مخاطره‌ها بالا در انجام این عملیات که نیاز به استقرار دکل حفاری دارد، موفق به تعویض تاج چاه شدند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب  با بیان اینکه در صورت استقرار دکل حفاری، نیاز به خارج کردن چاه از مدار تولید به‌مدت دست‌کم سه ماه و از دسترس خارج شدن حدود ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز در آستانه فصل زمستان بوده است، عنوان کرد: خوشبختانه در این عملیات با تأمین کالا از منابع داخلی شرکت و عدم آماده‌سازی محوطه برای استقرار و برپایی دکل که مستلزم صرف هزینه‌های چند میلیارد تومانی بود، اقدام شایسته‌ای انجام شد.
رضایی با تقدیر از گروه‌های ستادی و عملیاتی در انجام این تعمیرات گفت: این عملیات با برنامه‌ریزی و اجرای مدیریت امور فنی و خدمات فنی چاه‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب با هماهنگی امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و همکاری گروه‌های فنی بخش خصوصی، شرکت حفاری شمال، شرکت نفت و گاز شرق و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب انجام شد.