لغو "محدودیت تردد شبانه" را از کجا باید پیگیری کرد

چند روز پیش درمورد بلاتکلیفی مردم در طرح ممنوعیت تردد شبانه بیان داشتیم که ارتباط مشخصی میان کاهش ابتلا به کرونا و عدم تردد با وسیله نقلیه بعد از ساعت ۱۰ شب وجود ندارد. بیان داشتیم که ابهاماتی درمورد کسب درآمدهای نجومی از بابت جریمه های ۲۰۰ هزارتومانی این طرح وجود دارد.

لغو "محدودیت تردد شبانه" را از کجا باید پیگیری کرد

چند روز پیش درمورد بلاتکلیفی مردم در طرح ممنوعیت تردد شبانه بیان داشتیم که ارتباط مشخصی میان کاهش ابتلا به کرونا و  عدم تردد با وسیله نقلیه بعد از ساعت 10 شب وجود ندارد. بیان داشتیم که ابهاماتی درمورد کسب درآمدهای نجومی از بابت جریمه های  200 هزارتومانی این طرح وجود دارد.
اما پس از اشاره ما به این موضوع پلیس راهور اعلام کرد به سبب افزایش حجم ترافیک ها و قرارگرفتن در آستان بازگشایی برخی مراکز آموزشی از ستاد مبارزه با کرونا خواسته تا این منع تردد را لغو کند تا از شدت ترافیک بین ساعت 17 تا 20 کاسته شود و مردم با عجله در مسیر بازگشت به مقصد(قبل از ساعت 22) قرار نگیرند.
از سوی دیگر فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران معتقد است: کاهش ساعت اجرای طرح ترافیک برخلاف توقع، نقشی در کاستن بار حمل و نقل عمومی و کم شدن ابتلا به کرونا نداشت.
 همچنین برخی از اعضای کادردرمان و کارشناسان حاضر در ستاد مبارزه با کرونا درمورد ترددهای شبانه نیز چنین نظری دارند و صرفاً بر جلوگیری از میهمانی ها اشاره می کنند که واقعیت امر چنین نیست و اگر افراد بخواهند به میهمانی هم بروند با تاکسی های اینترنتی و دیگر وسایل نقلیه مجاز رفت و آمد می کنند.
می بینیم که هم پلیس و هم ستادمبارزه با کرونا به طور تلویحی نسبت به عدم اثرگذاری این طرح تشکیک کرده اند و آن را بی اثر
می دانند و حتی چندی پیش خبر لغو آن را منتشر کردند اما اجرایی نشد. حال پرسش این است که این طرح به پشتوانه کدام نهاد و یا مسئولان مربوطه همچنان به قوت خود باقی است و تغییری نمی کند.