افزایش خوابگاه‌های متاهلی از سیاست‌های وزارت علوم است

معاون وزیر علوم:

معاون وزیر علوم: افزایش خوابگاه‌های متاهلی از سیاست‌های وزارت علوم است


معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: یکی از سیاست‌ها در چارچوب وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری افزایش تعداد خوابگاه های متاهلی است.
به گزارش ایرنا، دکتر هاشم داداش‌پور در حاشیه افتتاح طرح
مقاوم سازی خوابگاه دخترانه دانشجویی دانشگاه گیلان در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون تعداد خوابگاه‌های متاهلی در کشور محدود است ضمن اینکه سیاست وزارت علوم بر افزایش تحصلات تکمیلی است اما متناسب با این سیاست‎ها نتوانستیم افزایش خوابگاه های متاهلی را داشته باشیم.
وی افزایش میانگین سنی دانشجویان تحصیلات تکمیلی را یک واقعیت توصیف کرد و اظهار داشت: متاسفانه دانشگاه ها خودشان را با این شرایط تطبیق نداده اند و اکنون در تلاشیم تا این محدودیت‌ها را جبران
 کنیم.
معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: از خیرین و مجموعه های علاقمند دعوت می‌شود تا در نهضت خوابگاه متاهلی که آغاز شده است
و تا چهار سال آینده ادامه خواهد یافت کمک کنند.
داداش‌پور در ادامه با بیان اینکه افزایش و ارتقاي خوابگاه های دانشجویی مورد توجه و از برنامه ها است، گفت: با توجه به درجه بندی خوابگاه ها در تلاش هستیم تا خوابگاه ها را به سمت کیفیت بهتر پیش ببریم و ایمنی آنها را به حد مطلوب برسانیم.
وی با اشاره به از سرگیری فعالیت دانشگاه ها براساس مصوبات
ستاد ملی کرونا اظهار داشت: بر این اساس از ۱۵ مهر تحصیلات تکمیلی حضوری شده است و از ۱۵ آبان نیز مقطع کارشناسی حضوری می‎شود.
طرح مقاون مسازی بلوک شماره ٢ خوابگاه دانشجویی دانشگاه گیلان با حضور دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و
 رئیس سازمان امور دانشجویان کشور در رشت افتتاح شد.
این خوابگاه دانشجویی مقاوم سازی شده در پنج طبقه و با مساحت
 ٢ هزار و ٧٠٠ مترمربع با ظرفیت ۳۰۲ دانشجو افتتاح شده است.
دانشگاه گیلان دارای هفت خوابگاه دانشجویی با ظرفیت چهار هزار و ١٠٨ دانشجو است.
براساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۸ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند.