فقط برای پول...

شاید تیتر مطلب تداعی کننده موضوعی باشد که امروزه به دفعات در اطراف و حتی درون خود آن را مشاهده می کنیم، وآن چیزی نیست جز قرار گرفتن "پول" در محور اصلی تفکرات و فعالیت های ما در عصر حاضر. اما این طور نیست و هنوز هستند انسان هایی که حاضرند از خودگذشتگی کنند و حتی اگر پولی هم در میان است، آن را صرف رفع گرفتاری و حل مشکلات اقشاری کنند که بارشان روی زمین مانده و نیازمند حمایت هستند. یکی از معلمان فداکارکشورمان نمونه ای از این افراد است که رفتارش درون آدمی را تکان می دهد تا کمی به خودمان بیاییم و متوجه شویم که چه وظایفی در قبال یکدیگر داریم

فقط برای پول...

 


شاید تیتر مطلب تداعی کننده موضوعی باشد که امروزه به دفعات در اطراف و حتی درون خود آن را مشاهده می کنیم، وآن چیزی نیست جز قرار گرفتن "پول" در محور اصلی تفکرات و فعالیت های ما در عصر حاضر.
اما این طور نیست و هنوز هستند انسان هایی که حاضرند از خودگذشتگی کنند و حتی اگر پولی هم در میان است، آن را صرف رفع گرفتاری و حل مشکلات اقشاری کنند که بارشان روی زمین مانده و نیازمند حمایت هستند. یکی از معلمان فداکارکشورمان نمونه ای از این افراد است که رفتارش درون آدمی را تکان می دهد تا کمی به خودمان بیاییم و متوجه شویم که چه وظایفی در قبال یکدیگر داریم.
امسال خانم "ثریا مطهرنیا" نماینده منتخب ایران به عنوان معلم نمونه توسط بنیاد "وارکی" با همکاری یونیسف شده است. جایزه بین المللی بنیاد "وارکی" به همراه جایزه نقدی(یک میلیون دلار) هر ساله به دنبال انتخاب بهترین
معلم های دنیا، اهدا می شود. این معلم فداکار جدای از تدریس برای کودکان مناطق محروم،با انجام کارهای حمایتی امروز بیش از 300 دانش آموز نیازمند و بیمار را تحت پوشش گرفته است. کودکانی که درمیان آنها بیماران "پروانه ای" و مبتلا به بیماری "دوشن" حضور دارند که درمان آنها بسیار سخت و دردناک و بسیار هزینه بر است.
اما کلام این معلم به مناسبت این رویداد جهانی جالب و اثرگذار است:
«فقط برای جایزه (پول) در این دوره شرکت کردم ، حتی یک ریال  هم
 نمی خواهم از این پول بردارم. همه پولی که به عنوان هدیه به من برسد همه آن را هزینه درمان بچه هایم خواهم کرد».