توسعه روابط علمی مشترک بین دو کشور ایران و رومانی

توسعه روابط علمی مشترک بین دو کشور ایران و رومانی


معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و سفیر رومانی در تهران به منظور گسترش ارتباطات علمی، فناوری بین ایران و رومانی دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، در دیدار بین دکتر هاشم
داداش پور و خانم میرلا کارمن گرکو در راستای ارتقای تعاملات علمی، دانشگاهی، دانشجویی همچنین همکاری‌های متقابل برای معرفی ظرفیت‌های تحصیل در دانشگاه‌های ایران و رومانی، اعطای بورسیه به دانشجویان تبادل نظر کردند.
ارزشیابی دانشگا‌های دو کشور و راه اندازی فرصت‌های مطالعاتی برای دانشجویان از دیگر محور‌های این دیدار بود.
داداش پور گفت: ما در تعامل بین دو کشور جدی و خواستار تعامل بیشتر در خصوص تبادل استاد و دانشجو هستیم.
وی افزود: با توجه به اینکه افزایش تعداد دانشجویان خارجی از اولویت‌های وزارت علوم است، سازمان امور دانشجویان به منظور افزایش جذب دانشجوی خارجی و زمینه سازی تحصیل دانشجویان علاقه‌مند ایرانی در رومانی، از ایجاد بستری برای معرفی دانشگاه‌های ایران در رومانی و انجام متقابل این امر در ایران استقبال می‌کند.
سفیر رومانی نیز در این دیدار گفت: با توجه به ارتباط ۱۲۰ ساله بین دو کشور مهمترین در خواست رومانی از سازمان امور دانشجویان، همکاری بیشتر بین دانشگاه‌های دو کشور، تبادل دانشجو، استاد و تبادلات فرهنگی است که عملیاتی شدن این هدف به برنامه ریزی مدون و جدی نیاز دارد.
وی همچنین ضمن دعوت از داداش پور برای سفر به رومانی و بازدید از مراکز آموزش عالی این کشور گفت:با توجه به اینکه دانشگاه‌های رومانی شرایط و استاندارد‌های مناسبی برای دانشجویان خارجی دارند، در ارزشیابی دانشگاه‌ها که هرسال توسط وزارت علوم ایران انجام می‌شود تعداد بیشتری از دانشگاه‌های رومانی مورد ارزیابی قرار بگیرد.