اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق از اولویت‌های مدیریت اختلال سامانه سوخت بود

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق از اولویت‌های مدیریت اختلال سامانه سوخت بود

 


سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: اولویت ما در مدیریت بحران اختلال سامانه هوشمند سوخت و قطعی فعالیت جایگاه‌های سوخت در هفته نخست آبان‌ماه، اطلاع‌رسانی شفاف، دقیق و به‌موقع بود و همین موضوع و همراهی سازنده رسانه‌ها، سبب جلب اعتماد مردم و مدیریت موفقیت‌آمیز این بحران شد.
فاطمه کاهی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: روز سه‌شنبه (چهارم آبان‌ماه) آبان‌ماه با نخستین تماس تلفنی از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه و پس از آن مناطق دیگر متوجه این حادثه شدیم، بسیار سریع از سامانه هوشمند سوخت استعلام کردیم و متوجه شدیم موضوع سراسری بوده و در همه جایگاه‌های عرضه این اتفاق افتاده است. بلافاصله نشست کمیته اضطراری تشکیل شد و در این نشست در همه بخش‌ها تلاش کردیم این اتفاق را بپذیریم و با شفاف‌سازی آرامش لازم در این زمینه را ایجاد کنیم.
وی افزود: اولویت نخست نشست صدور سریع و به‌موقع یک اطلاعیه برای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق بود و در نخستین دقایق، اطلاعیه‌ای تنظیم و صادر شد. در این اطلاعیه افزون بر اطلاع‌رسانی درباره قطعی جایگاه‌ها، بر نبود برنامه برای افزایش قیمت و نیز تغییر نکردن سهمیه‌های سوخت به مردم اطمینان داده شد. این اطلاعیه افزون بر  بازتاب گسترده، تأثیر مثبتی بر جلوگیری از ظهور و ادامه شایعه‌ها داشت.
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: بررسی سریع برنامه‌های ازپیش‌تعیین‌شده برای عملیاتی شدن جایگاه‌های عرضه، اولویت دوم نشست کمیته بحران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بود، خوشبختانه گروه‌های عملیاتی ما به‌واسطه آموزش‌ و تجارب گذشته، این آمادگی را داشتند که جایگاه‌ها را طبق روال سنتی به‌صورت دستی آماده عرضه سوخت کنند و ارائه سوخت به قیمت آزاد در اولویت قرار گرفت.
کاهی گفت: این اتفاق بحرانی ملی و سراسری به شمار می‌آمد و گروه‌های امنیتی از نهادهای مختلف در کنار ما بودند؛ نشست‌های مختلفی برگزار شد تا سامانه هوشمند سوخت به‌سرعت عملیاتی و عرضه بنزین سهمیه‌ای در جایگاه‌های عرضه فراهم شود و ما در بخش اطلاع‌رسانی نیز تلاش می‌کردیم با ارائه اطلاعات و آمار اوضاع جایگاه‌ها به‌صورت هر دو ساعت یک بار از طریق رسانه‌های جمعی، مردم و مخاطبان را از تازه‌ترین شرایط جایگاه‌های عرضه سوخت در سطح کلان‌شهرها، شهرها و محورهای مواصلاتی مطلع کنیم.