تجلیل شرکت گاز استان از کارکنان خوش مصرف گازطبیعی در ایران خودرو خراسان

تجلیل شرکت گاز استان از کارکنان خوش مصرف گازطبیعی در ایران خودرو خراسان


مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اهدا لوح و هدیه یادبود از کارکنان شرکت ایران خودرو خراسان برای مدیریت مصرف گاز طبیعی در زمستان سال گذشته تشکر و  قدردانی کرد.     
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، حسن افتخاری در مراسم تجلیل از کارکنان خوش مصرف ایران خودرو خراسان در حوزه گاز طبیعی اظهار کرد: طرح مشارکت کارکنان ایران خودرو در مصرف بهینه گاز طبیعی از سال گذشته آغاز شده و در این مدت شاهد صرفه‌جویی پنج درصدی در مصرف گاز طبیعی بخش خانگی کارکنان ایران خودرو خراسان بوده ایم. این در حالی است که در مدت اجرای طرح در زمستان سال ۱۳۹۹ مصارف مشترکین خانگی بطور متوسط هفت درصد افزایش پیدا کرد.
شرکت کنندگان در این طرح حداقل ۱۰ درصد نسبت به متوسط
مصرف کنندگان بخش خانگی استان در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کردند.
وی افزود: این طرح الگوی بسیار خوبی برای دیگر سازمان ها و مجموعه های صنعتی است که می توانند با مشارکت کارکنان خود موجب توسعه فرهنگ مصرف درست گاز شوند و علاوه بر آن با صرفه‌جویی کارکنان خود در مصرف گاز طبیعی زمینه استمرار و پایداری گاز در واحد صنعتی خود و فعالیت دیگر واحد صنعتی را فراهم کنند.
افتخاری به لزوم مدیریت مصرف صحیح گاز طبیعی اشاره کرد و گفت: با توجه به ناترازی تولید و مصرف گاز طبیعی نیازمند مدیریت مصرف در بخش های مختلف هستیم. این مهم با تغییرات فرآیندی و برنامه ریزی کاملا ممکن است. تعداد روزهای سرد سال کم است و با کمک و همراهی تمام مردم به ویژه بخش صنعت به عنوان مشترکین عمده می توان به خوبی از این روزها عبور کرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان این مطلب که خراسان رضوی دارای
دو میلیون و 500 هزار مشترک گاز است ادامه داد: در روزهای سرد سال میزان مصرف گازطبیعی بخش خانگی و عمومی خراسان رضوی به حدود 60 میلیون مترمکعب در روز می رسد بطوریکه 92 درصد کل گاز مصرفی استان در روزهای سرد در بخش خانگی و عمومی مصرف می شود. اگر مشترکین خانگی در روزهای سرد سال مشابه کارکنان ایران خودرو خراسان فقط 10 درصد در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کنند زمینه پایداری گاز طبیعی برای تمام بخش های مصرفی ممکن می شود.
افتخاری صرفه جویی در مصرف گاز را کمک به اشتغال و حفظ زنجیره تولید دانست و گفت: این صرفه جویی با راهکارهایی ساده همانند رعایت دمای رفاه و عدم گرمایش بیشتر از آن، استفاده از لباس گرم و مناسب فصل در منزل و محل کار، خاموش کردن وسایل گرمایش در محل های بلا استفاده و استفاده از تجهیزات با راندمان بالا ممکن است.
وی افزود: شرکت گاز خراسان رضوی آمادگی دارد تا علاوه بر بهینه‌سازی رایگان موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری نسبت به ارائه مشاوره به مشترکین عمده واحدهای صنعتی استان اقدام کند.  
مديرعامل ايران خودرو خراسان هم در بخشی از این مراسم گفت: شرکت ایران خودرو خراسان با بکارگیری روش های برنامه ریزی شده طی 10 سال گذشته 39 درصد در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی داشته است.
بیژن زاهدی افزود: در طرح مدیریت مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی هم که با مشارکت شرکت گاز خراسان رضوی از سال گذشته آغاز شد، بیش از
 دو هزار نفر از کارکنان ایران خودرو خراسان مشارکت کردند که این مهم موجب صرفه جویی قابل توجهی شده است.
 وی ادامه داد: شرکت ایران خودرو خراسان از مشاوره و راهنمایی کارشناسان شرکت گاز استان برای مدیریت مصرف گاز طبیعی در بخش های مختلف تولید استفاده می کند.  
بازدید مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی و هیات همراه از خط تولید ایران خودرو خراسان و اهدا هدیه یادبود به کارکنان برتر در این طرح مشترک از دیگر برنامه های این مراسم بود.