مردی که بالاخره در ۸۹ سالگی رویای خود را محقق کرد!

کسب مدرک دکتری فیزیک از دانشگاه براون؛

یک پیرمرد ۸۹ ساله، پس از ۳۰ سال فعالیت در عرصه پزشکی به کلاس درس بازگشت تا رویای همیشگی خود برای فیزیکدان شدن را برآورده کند.


قسمت اول
یک پیرمرد ۸۹ ساله، پس از ۳۰ سال فعالیت در عرصه پزشکی به کلاس درس بازگشت تا رویای همیشگی خود برای فیزیکدان شدن را برآورده کند.
به گزارش ایسنا به نقل از براون اجوکیشن، "مانفرد اشتاینر"
( Manfred Steiner) پیرمرد ۸۹ ساله‌ای است که پس از دفاع موفقیت‌آمیز از پایان نامه خود توانست مدرک دکتری خود در رشته فیزیک را از دپارتمان فیزیک دانشگاه "براون"( Brown) آمریکا دریافت کند.
اشتاینر که ۳۰ سال در حرفه پزشکی فعالیت کرده است، گفت: فیزیکدان شدن، یک رویای قدیمی بود که از کودکی با من همراه بود.
وی که هم‌اکنون به رویای خود دست یافته،‌ قصد دارد برای انتشار تحقیقاتی بر اساس پایان نامه خود کارش را در این مسیر ادامه دهد.
این پیرمرد ۸۹ ساله با پایان جنگ جهانی دوم از هرج و مرج زادگاهش یعنی وین گریخت و سپس راهی آمریکا شد.
اشتاینر اظهار کرد: زمانی که از دبیرستان فارغ‌التحصیل شدم، میدانستم که فیزیک علاقه اصلی من است اما مادرم و عمویم که پزشک بود، به من توصیه کردند که در رشته پزشکی مشغول به تحصیل شوم. زیرا در آن زمان، پزشکی در سال‌های پرتلاطم پس از جنگ انتخاب بهتری بود.
با وجود اینکه مهارت اشتاینر در فیزیک عالی بود و عاشق این رشته بود،‌اما به توصیه‌های خانواده‌اش عمل کرد.
اشتاینر در سال ۱۹۶۸ میلادی به عنوان استادیار پزشکی منصوب شد و عمدتا در زمینه تحقیقات فعالیت میکرد. او در سال ۱۹۷۸ به سمت استاد تمامی ارتقاء یافت و در سال ۱۹۸۵ میلادی به عنوان رئیس بخش هماتولوژی دانشکده پزشکی دانشگاه براون انتخاب شد و این سمت را
 تا سال ۱۹۹۴ میلادی حفظ کرد.
اشتاینر در سال‌های پیش از بازنشستگی مشغول تحقیقات بود و
 پس از بازنشستگی در دانشکده پزشکی در سال‌ ۲۰۰۰ میلادی به رود آیلند بازگشت.وی در تمام این مدت اشتیاق خود به فیزیک را رها نکرد.
اشتاینر می‌گوید: حتی زمانی که در دانشکده پزشکی تحصیل می‌کردم، گاهی به سخنرانی‌های فیزیکدان مشهور والتر تیرینگ می‌رفتم. سخنرانی‌های او همیشه مرا مجذوب خود می‌کرد. من جذب فیزیک کوانتومی شده بودم و آرزو می‌کردم که می‌توانستم به جزئیات بیشتری در این زمینه بپردازم.
وی گفت: وقتی پزشک می‌شوید،‌ نمی‌توانید در نیمه راه پزشکی متوقف شوید و واقعا باید زندگی خود را وقف آن کنید.
ادامه دارد...