امیری کلیدی ترین مهره تیم ملی

این بهترین وحید امیری تاریخ است!

نمایش خیره کننده وحید امیری در نیمه دوم دیدار با تیم ملی لبنان باعث شد تا اسکوچیچ در بازی با سوریه با استفاده دوباره از او در دفاع چپ توانایی‌های هجومی و قدرت دوندگی کم‌نظیرش را محدود نکند.

امیری کلیدی ترین مهره تیم ملی


 


نمایش خیره کننده وحید امیری در نیمه دوم دیدار با تیم ملی لبنان باعث شد تا اسکوچیچ در بازی با سوریه  با استفاده دوباره از او در دفاع چپ توانایی‌های هجومی و قدرت دوندگی کم‌نظیرش را محدود نکند.
اگر به یاد داشته باشید ، دیدار تیم ملی کشورمان برابر لبنان گره خورده بود و در آخرین دقایق در حال تثبیت اولین شکست دراگان اسکوچیچ با تیم ملی ایران بودیم که به یکباره وحید امیری با پاسی که به قلب خط دفاعی قرمزپوشان لبنانی ارسال کرد، موجب شد تا دفاع آنها مرتکب اشتباه شده  و سردار آزمون که با دروازه‌بان تک تک شده بود، گل تساوی را به ثمر برساند. اما این پایان کار نبود و چند دقیقه بعد، نفوذ وحید امیری از سمت راست خط دفاعی لبنان ،  و یک و دو خوبی که با علی قلی‌‎زاده داشت، با پاس در عرض و رو به عقب او همراه شد که در مرحله اول ضربه آزمون پس از برخورد به مدافعین تیم حریف برگشت داده شد، ولی احمد نوراللهی کمی آنطرف ‌تر حضور داشت و با شوت دقیقی که زد، سه امتیاز حیاتی دیدار برابر لبنان را به حساب شاگردان اسکوچیچ واریز کرد.
همین نمایش سبب شد تا اسکوچیچ تصمیم دیگری برای وحید امیری بگیرد و این بازیکن که در نیمه اول دیدار برابر لبنان در دفاع چپ بازی کرده بود و در نیمه دوم با حضورش در پشت مهاجمین و وینگر چپ نتیجه بازی را تغییر داده بود، در دیدار برابر سوریه از ابتدا در پست وینگر چپ مورد استفاده قرار گرفت. با این تغییر وحید امیری برخلاف بازی برابر لبنان، برای اینکه بار دیگر نتیجه بازی را تحت تاثیر حضور خودش قرار بدهد، خیلی زمان نیاز نداشت و روی یک ضدحمله با پاس دقیقی که با بغل پای چپ ،  پشت سر دو مدافع میانی سوریه برای آزمون فراهم کرد، زمینه‌ساز گل برتری ایران شد؛ گلی که در مصاف با تیم‌هایی که با قصد دفاع وارد زمین می‌شوند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و با بیرون کشیدن حریف از لاک دفاعی، به بازی روان تیم در دقایق باقی مانده کمک می‌کند.
گل اول ایران در دقیقه 33 به ثمر رسید، اما
 10 دقیقه نشده بود که وحید امیری با ارسالی که از سمت راست خط دفاعی سوریه انجام داد، زمینه ساز گل دوم بازی شد؛ در این صحنه ابتدا مانینگ نتوانست پنالتی تشخیص بدهد، اما فریادهای وحید امیری که اعتقاد به خطای دست عمر سوما داشت، برای ما تقریبا محرز کرده بود که احتمالا پنالتی‌ای در کار خواهد بود و همین هم شد، تا احسان حاج صفی ، پشت ضربه پنالتی قرار بگیرد و هشتمین گلش را با شوتی به سمت راست دروازه‌بان به ثمر برساند.
طی روزهای اخیر و پس از پیروزی حیاتی تیم ملی برابر لبنان، تمجیدهای زیادی در رسانه‌های مختلف و فضای مجازی درباره نقش وحید امیری در این پیروزی دیدیم و شنیدیم، ولی این تعریف‌ها از پسری که پله پله ولی خیلی  دیر به فوتبال ایران معرفی شد، موجب شد تا او در دیدار برابر سوریه کلیدی‌‍ترین مهره در تعیین نتیجه بازی لقب بگیرد.