تزریق دوز یادآور واکسن کرونا برای همه ایرانی ها در ۱۴۰۱

در نشست خبری مطرح شد؛

در نشست خبری مطرح شد؛ تزریق دوز یادآور واکسن کرونا برای همه ایرانی ها در ۱۴۰۱

 


رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، گفت: برای ۱۴۰۱ احتمالا نیاز باشد برای همه مردم یک نوبت دوز یادآور واکسن کرونا تزریق کنیم.
به گزارش  مهر، محسن زهرایی،  در نشست خبری که در محل وزارت بهداشت برگزار شد، با عنوان این مطلب که ما باید تعداد افراد آسیب دیده را کاهش دهیم، اظهار داشت: واکسیناسیون در سالمندان که مرگ و میر بیشتری داشتند و سیستم ایمنی ضعیف تری هم داشتند، موثر واقع شد. البته از ابتدا عنوان نشد هر کسی که واکسن بزند مرگ و میرش صفر می‌شود. اگر واکسیناسیون انجام نمی‌شد شرایط سخت‌تر بود و مجموعاً نشان می‌دهد واکسن در سلامت جامعه موثر است. بحث چرخش ویروس با افزایش واکسیناسیون تغییر کرده است و اگر واکسیناسیون انجام نمی‌شد، روند بیماری افزایش می‌یافت.
وی افزود: تقریباً ۸۵ درصد مردم واکسن زدند و ۱۵ درصد واکسن نزدند اما در حال پیشرفت هستیم و اگر موج دیگری، بیاید مابقی به سرعت مراجعه می‌کنند. وزن موافقان و مخالفان را درنظر بگیریم. اینکه بگوییم موافقان تزریق واکسن که ۹۵ درصد هستند را یک سو و مخالفان ۵ درصدی را یک سو قرار دهیم و مناظره شکل گیرد، هویت بخشی به مخالفان واکسن است که سبب گمراهی بیننده و شنونده می‌شود.