لزوم گنجاندن ورزش در فعالیت‌های کودکان از دوره پیش‌دبستانی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای گنجاندن ورزش در فعالیت‌های مدرسه باید از پیش‌دبستانی آغاز شود گفت: بحث ارتقای سواد حرکتی یک برنامه مداخله‌ای زمان‌دار نیست و باید به صورت یک فعالیت مداوم در برنامه کودک گنجانده شود و مرحله به مرحله در پایه‌ها تکامل یافته و تداوم داشته باشد تا در سبک زندگی فرد جای گیرد.

 


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای گنجاندن ورزش در فعالیت‌های مدرسه باید از پیش‌دبستانی آغاز شود گفت: بحث ارتقای سواد حرکتی یک برنامه مداخله‌ای زمان‌دار نیست و باید به صورت یک فعالیت مداوم در برنامه کودک گنجانده شود و مرحله به مرحله در پایه‌ها تکامل یافته و تداوم داشته باشد تا در سبک زندگی فرد جای گیرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت ابتدایی، حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت در نشست مشترکی که با حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت و مدیران کل دو معاونت در دفتر معاونت ابتدایی برگزار شد به بحث و بررسی پیرامون بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی پرداخت.
حمیدی فرهنگسازی و تغییر سبک زندگی غیر فعال به فعال را از اهداف این بسته تحولی برشمرد و افزود: برای اینکه افراد در سن بزرگسالی از انواع بیماری‎هایی که به دنبال چاقی بر انسان عارض می‎شوند در امان باشند نیاز است که ورزش روزانه و تحرک از سن کودکی آغاز گردد.
حکیم زاده نیز با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای گنجاندن این برنامه در فعالیت‎های مدرسه باید از پیش دبستانی آغاز شود، گفت: بحث ارتقای سواد حرکتی یک برنامه مداخله‎ای زمان‎دار نیست و باید به صورت یک فعالیت مداوم در برنامه کودک گنجانده شود و مرحله به مرحله در پایه ها تکامل یافته و تداوم داشته باشد تا در سبک زندگی فرد جای گیرد.
در این جلسه ابعاد طرح ارتقای سواد حرکتی تشریح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سایر اعضا نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.