آگاهی بخشی به مردم برای اطلاع از حقوقشان

یکی از امورات روزانه مردم، مراجعه به بانک ها و انجام امور بانکی است. لذا ضرورت کیفیت در امر خدمت رسانی در بانک ها ایجاب می کند تا مسائل و نیازمندی های مردم در این حوزه به صورت شفاف و سریع دنبال شود.

آگاهی بخشی به مردم برای اطلاع از حقوقشان

یکی از امورات روزانه مردم، مراجعه به بانک ها و انجام امور بانکی است. لذا ضرورت کیفیت در امر خدمت رسانی در بانک ها ایجاب می کند تا مسائل و نیازمندی های مردم در این حوزه به صورت شفاف و سریع دنبال شود.
اما در عالم واقع امروز بسیاری از خدمات و عملیات های بانکی برای اکثر مردم غیرشفاف است و بانک ها نیز اطلاعات مناسبی در این باره به مردم نمی دهند و بعضاً به صورت
سلیقه ای عمل می کنند. به عنوان مثال در روند اخذ وام از سوی متقاضیان، بانک ها به گونه ای غیرحرفه ای عمل می کنند و روند خدمت رسانی را تبدیل به رویه ناصحیح می کنند که مردم باید مدام از
بانک ها تقاضای رسیدگی داشته باشند و وجهی التماسی پیدا می کند. ویا درمورد اخذ مدارک ضمانتی به صورت سلیقه ای رفتار می شود و هیچ سندی از قراردادی که فی مابین بسته می شود به دست متقاضی تسهیلات
نمی دهند. درحالی که تمام بانک ها و متصدیانشان حقوق می گیرند و تا این خدمات را به مردم ارائه دهند.
خوشبختانه وزیراقتصاد اخیراً در صفحه توئیتر خود نوشت: «بانک‌های دولتی از امروز موظفند در صورت تقاضای تسهیلات‌گیرنده یا ضامن یا راهن، تصویر قرارداد بانکی را در اختیار آنها قرار می‌دهند تا تولیدکنندگان و مردم از حقوق خود آگاه باشند. در صورت تخلف به بازرسی آن بانک گزارش دهید».
همچنین سامانه #سوت‌زنی وزارت اقتصاد: http://bazresi.mefa.ir
را برای این امر معرفی کرده تا مردم از حقوق خود در برابر برخی رفتارهای غیراصولی برخی بانک ها دفاع کنند. این دست اقدامات جدای از اینکه حسن نیت مسئولان در امر خدمت رسانی را مشهود می سازد، مردم را نیز از حقوق خود مطلع می کند و مانع از تخلفات احتمالی و
سواستفاده های اداری خواهد شد.