گل‌گهر- استقلال؛ نبرد برای صدرجدول

پرسپولیس در اندیشه قطع نوار تساوی‌ها؛

امروز چهارشنبه سوم آذر تمام ۸ مسابقه هفته ششم لیگ برتر در یک روز برگزار می شود.در این روز گل گهر میزبان استقلال خواهد بود و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی پذیرای صنعت نفت خواهد بود .

گل‌گهر- استقلال؛ نبرد برای صدرجدول

امروز چهارشنبه سوم آذر تمام ۸ مسابقه هفته ششم لیگ برتر در یک روز برگزار می شود.در این روز گل گهر میزبان استقلال خواهد بود و پرسپولیس  در ورزشگاه آزادی  پذیرای صنعت نفت خواهد بود .

گل گهر- استقلال؛ نبرد برای صدر
گل گهر اگرچه دو پله پایین تر از استقلال رده دوم است اما فقط دو امتیاز با آبی پوشان تهرانی فاصله دارد. بنابراین شاگردان امیر قلعه نویی فرصت صدرنشینی در این هفته را به دو شرط دارند اول اینکه بتوانند استقلال را شکست بدهند و دوم اینکه آلومینیوم مقابل هوادار متوقف شود. محسن فروزان دروازه بان گل گهر که دو کلین شیت در این فصل داشت و خود را آماده رویارویی با استقلال می کرد یکباره به دلایل انضباطی از فهرست مسابقه با استقلال کنار گذاشته شد. استقلال هم بعد از توقف خانگی مقابل نساجی مازندران برای گرفتن هر سه امتیاز به میدان می رود تا دوباره به صدر برگردد.
فرهاد مجیدی باید با امیر قلعه نویی سکونشین رقابت تاکتیکی داشته باشد. سرمربی گل گهر همچنان محروم از حضور روی نیمکت است. مهاجمان خارجی استقلال هنوز به اندازه هیاهویی که به راه انداختند در میدان مسابقه ارزش هایشان را نشان نداده اند. هواداران استقلال به هیچ عنوان دوست ندارند تیم شان روی نوار مساوی  گام بردارد. برنده این مسابقه می تواند در پایان هفته صدرنشین لیگ شود.
 پرسپولیس - صنعت نفت آبادان؛ قطع نوار تساوی‌ها
پرسپولیس سه هفته است که رنگ برد را ندیده و این برای تیمی که می‌خواهد این فصل هم مدعی قهرمانی باشد آمار مناسبی نیست. نفت آبادان هم بعد از سه شکست متوالی در ابتدای فصل یک برد و یک مساوی به دست آورد. علیرضا منصوریان سرمربی نفت با تیم‌های مختلف از نفت تهران تا ذوب آهن بازی مقابل پرسپولیس را تجربه کرده است و اکنون باید دید این مرتبه او چه نتیجه‌ای مقابل پرسپولیس خواهد گرفت.
سازمان لیگ اعلام کرده در هفته ششم لیگ برتر هم فقط این مسابقه با حضور تماشاگران برگزار می‌شود و این مهم‌ترین ویژگی مسابقه نسبت به سایر دیدارها خواهد بود. پرسپولیس با صدر جدول فقط سه امتیاز فاصله دارد و به همین دلیل خیلی‌ها می‌گویند این تیم دوباره از رده هشتم جدول جدا می‌شود و دوباره به جمع مدعیان قهرمانی ‌می‌رسد. باید دید پرسپولیس بعد از حدود دوسال مقابل هوادارانش می‌تواند به یک برد شیرین برسد و دوباره به جمع بالانشینان جدول برسد یا مثل استقلال مقابل تماشاگرانش متوقف می‌شود.
 تراکتور - پدیده؛ اولین برد با سولدو؟
تراکتور با زونیمیر سولدو توانست تیم پرمهره سپاهان را متوقف کند. آن هم در حالی که این مربی کروات که هموطن اسکوچیچ است  فقط ۴ روز برای آن مسابقه فرصت داشت. در حال حاضر هواداران پرشور تراکتور منتظرند تا اولین برد تیم شان را با سولدو جشن بگیرند. برد در این مسابقه دور از دسترس قرمزپوشان تبریزی نخواهد بود. حریف آنها تیم پدیده مشهد است که هیچ بردی در این فصل به دست نیاورده و با یک گل زده آخرین تیم جدول لیگ است.
 نساجی - پیکان
نساجی هفته گذشته دست به کار بزرگی زد و استقلال را مقابل هوادارانش در ورزشگاه آزادی متوقف کرد اما پیکان در خانه مقابل فجر شهید سپاسی شکست خورد و از رسیدن به صدر جدول بازماند. این هفته هر دو تیم برای برد بازی خواهند کرد ساکت الهامی باز هم محروم است و از روی سکوها نظاره گر مسابقه تیمش خواهد بود.
 فجرسپاسی - سپاهان؛ زردپوشان مدعی مقابل تیم غول کش
فجر بعد از دو شکست ابتدای فصل روند صعودی را طی کرد و به دو برد و یک تساوی  رسید. فجری ها از استقلال صدرنشین یک امتیاز گرفتند و هفته قبل نیز پیکانی را شکست دادند که با آبی پوشان صدرنشینی مشترک لیگ را داشت. این هفته آنها با یک تیم مدعی دیگر روبه رو می شوند. سپاهان با تمام توان به شیراز می رود تا سه امتیاز را بگیرد تا همچنان در جمع مدعیان و بالانشینان جدول باقی بماند.
 هوادار - آلومینیوم اراک
هوادار با توجه به برد مس رفسنجان مقابل پدیده با رای انضباطی به رده یکی مانده به آخر جدول لیگ سقوط کرد. تیمی که یک برد و ۴ باخت دارد ، اگر می خواهد فصل بعد هم در لیگ برتر باشد باید شرایطش را تغییر بدهد.
 ذوب آهن - فولاد
هر دو تیم از تیم های با شخصیت و ساختارمند فوتبال کشور هستند. ذوبی ها بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل کابوس وار و بقا در لیگ برتر این فصل را خیلی خوب شروع کرده اند.تیم مهدی تارتار حالا با ۹ امتیاز در رده ششم جدول ایستاده و چشم به رتبه های بالاتر دارد. نکونام هم که لیگ را با یک برد ۱۰ نفره مقابل هوادار شروع کرد به دنبال دومین پیروزی متوالی اش است.