مهدی پاشازاده کارشناس فوتبال: سطح توقع از تیم ملی بالا رفته

مهدی پاشازاده کارشناس فوتبال: سطح توقع از تیم ملی بالا رفته


پیروزی پر گل و قاطع تیم ملی ایران مقابل سوریه صعود به جام جهانی را تا حدود زیادی قطعی کرد و حالا عملاً تنها یک پیروزی می‌تواند ایران را به صورت قطعی به عنوان یکی از ۳۲ مسافر قطر در ۲۰۲۲ معرفی کند.
مهدی پاشازاده که یکی از اعضای تیم طلایی ۹۸ ایران بود، در خصوص این بازی اظهار داشت: با اینکه سوریه تیم چندان خوبی نبود، اما این دلیل نمی‌شود که از عملکرد خوب ملی پوشان بگذریم. تیم ملی در این بازی نسبت به بازی‌های گذشته و به خصوص نسبت به دیدار مقابل لبنان عملکرد بهتری داشت و این عملکرد خوب چندان هم ارتباطی به ضعف سوریه ندارد.
وی افزود: برتری ما نسبت به سوریه بیشتر از ۳ گل بود و شاید اگر مهاجمان ما دقت بیشتری داشتند این برد با نتیجه‌ای قاطع‌تر صورت گرفته بود. ضمن اینکه سوری‌ها هم تک موقعیت‌هایی داشتند و حتی یک بار هم دیرک دروازه ما را لرزاندند.
وی اضافه کرد: با وجود شرایط ایده آلی که تیم ملی دارد، هنوز هم برخی نقاط ضعف به چشم می‌خورد که امیدوارم در اسرع وقت این نقاط ضعف برطرف شود. این را حتماً خود اسکوچیچ و همکارانش می‌دانند و به این نقاط ضعف پی برده‌اند و قطعاً در صدد رفع آن هستند.
پاشازاده در خصوص عملکرد اسکوچیچ در تیم ملی گفت: یک «کیفیت» داریم و یک «کمیت». عملکرد اسکوچیچ در تیم ملی لااقل از نظر کمیت خیلی خوب بوده و حتی می‌توان گفت بهترین عملکرد را نسبت به همه مربیان سابق تیم ملی دارد. آمار او آنقدر خوب هست که نتوان موردی برایش ذکر کرد. اما اینکه کیفیت تیم ملی هم بهترین است یا خیر، موضوعی است که باید سر فرصت به آن پرداخته شود.