روسیه با سامانه‌های اس ۵۰۰ و ۵۵۰ در برابر هر حمله هوایی مصون است

روسیه با سامانه‌های اس ۵۰۰ و ۵۵۰ در برابر هر حمله هوایی مصون است



یک منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه گفت، سامانه‌های موشکی جدید زمین به هوای اس-۵۰۰ و اس-۵۵۰ روسیه، به صورت همزمان از تأسیسات با اهمیت استراتژیک در این کشور در برابر خطرات موشکی و فضایی محافظت خواهند کرد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، این منبع گفت: سامانه اس-۵۵۰ جایگزین سامانه اس-۵۰۰ نخواهد شد، چرا که از این سامانه پیشرفته‌تر نیست. اس-۵۵۰، در واقعه نسخه سبکتری از اس-۵۰۰ بوده و اهداف جنگی این سامانه جدید، متفاوت از سامانه اس-۵۰۰ است.
به گفته منبع مذکور، سامانه‌های اس-۵۵۰ و اس-۵۰۰، "ستون فقرات" شبکه دفاع موشکی روسیه را تشکیل می‌دهند و از تاسیسات استراتژیک مهم در برابر موشک‌های مافوق صوت دفاع می‌کنند.
این منبع مدعی شد که با قرار گرفتن این دو سامانه در کنار سامانه اس-۳۵۰، روسیه می‌تواند تمامی هدف‌های ممکن در دنیای امروز را رهگیری کند.
به گفته منابع تاس، اولین سامانه دفاع موشکی استراتژیک اس-۵۵۰، در سال ۲۰۲۵ در ارتش روسیه به خدمت گرفته خواهد شد. به گفته این منبع، سخت‌افزار این سامانه ساخته و به سامانه استراتژیک دفاع موشکی بالستیک مرتبط شده است. اس-۵۵۰ از یک پرتابگر متحرک با موشک مافوق صوت استفاده می‌کند و سازندگان این سامانه، نسخه دریایی برای آن متصور نشده‌اند.