استاندار آذربایجان غربی: فعالیت مرز سرو در ارومیه ۲۴ ساعته شود

استاندار آذربایجان غربی: فعالیت مرز سرو در ارومیه ۲۴ ساعته شود

 


استاندار آذربایجان غربی بر فعالیت ۲۴ ساعته مرز سرو در ارومیه و حضور فعال و شبانه روزی دستگاه های متولی در این مرز تاکید کرد.
به گزارش مهر، محمدصادق معتمدیان در بازدید از بخش‌های مختلف مرز سرو اظهار کرد: دفتر نمایندگی وزارت خارجه نیز پیگیر رفع موانع مشکلات موجود در طرف ترکیه باشد تا طرف مقابل نیز به صورت
شبانه روزی و بدون تعطیلی به تعهدات مرزی خود عمل کند.
وی توجه به پایانه‌های مرزی، ترانزیت، بازارچه‌های مرزی و روان سازی فعالیت‌ها در مرزها و رفع مشکلات را ضروری دانست و گفت: به دنبال تقویت زیرساخت‌ها و افزایش صادرات در استان هستیم.
معتمدیان اشاره به اینکه، مرزهای رسمی پیشانی جمهوری اسلامی هستند و به هیچ وجه ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در بحث توسعه زیرساخت‌ها و مدیریت مرز قابل قبول نیست، ادامه داد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، توسعه فعالیت‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت مرزها در تجارت مرزی و ترانزیت بسیار حائز اهمیت است.
استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ادامه بازدیدهای میدانی از وضعیت مرزهای استان، افزود:جلسات شورای مبادلات مرزی در محل پایانه‌های مرزی برگزار و از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای رفع مشکلات استفاده می‌کنیم.پایانه مرزی سرو در ۴۵ کیلومتری ارومیه مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و هم مرز با استان حکاری ترکیه در جنوب شرقی این کشور است.
بعد از پایانه بازرگان در شمال استان بیشترین حجم تجارت با کشور ترکیه از این مرز انجام می‌شود.