زور استقلال و پرسپولیس به هم نرسید

استقلال صفر - پرسپولیس صفر؛

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس که نود و هفتمین جدال تاریخ دو تیم است در شرایطی با تساوی بدون گل به پایان رسید که بازیکنان و اعضای کادر فنی دو تیم اعتراض زیادی به قضاوت داور داشتند.

زور استقلال و پرسپولیس به هم نرسید


 


دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس که نود و هفتمین جدال تاریخ دو تیم است در شرایطی با تساوی بدون گل به پایان رسید که بازیکنان و اعضای کادر فنی دو تیم اعتراض زیادی به قضاوت داور داشتند.
گفتنی است، حساس ترین دیدار هفته هشتم بیست و یکمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر به قضاوت موعود بنیادی فر بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان
رسید.
با این تساوی، پرسپولیس ۱۵ امتیازی شد و در رتبه سوم جدول قرار گرفت. استقلال هم با ۱۴ امتیاز موقتا به رتبه چهارم جدول راه یافت.
کارت زرد: کمال کامیابی نیا، مهدی ترابی، امید عالیشاه، سعید آقایی،  یحیی گل محمدی از پرسپولیس، فرهاد مجیدی، آرش رضاوند، فرزاد مجیدی، محمد حسین مرادمند، بهزاد غلامپور و یامگا از استقلال
ترکیب استقلال: سید حسین حسینی،
محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، جعفر سلمانی، روزبه چشمی ( آرش رضاوند - 74)، مهدی مهدی‌پور، رضا آذری( 67- زبیر نیک نفس)، کوین یامگا، امیرحسین حسین‌زاده و رودی ژستد
( 88- ارسلان مطهری). سرمربی: فرهاد مجیدی
ترکیب پرسپولیس: حامد لک، امید عالیشاه
( 90- حامد پاکدل) ، فرشاد فرجی،علی نعمتی، میلاد سرلک،کمال کامیابی نیا، مهدی شیری، مهدی ترابی،سعید آقایی، وحید امیری و عیسی آل کثیر
( 78- مهدی عبدی) سرمربی: یحیی گل‌محمدی

حمله کاپیتان پرسپولیس به کمک داور دربی:
 پس اینجا چه کار می‌کنید؟
ناهماهنگی داور و کمک داور بازی استقلال و پرسپولیس با اعتراض شدید امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس و کارت زرد برای او همراه شد.
دقایق میانی نیمه دوم بازی پرسپولیس و استقلال با اعتراض بازیکنان و مربیان پرسپولیس برای لحظاتی جنجالی شد. امید عالیشاه کاپیتان پرسپولیس در نزدیکی های محوطه جریمه استقلال با ضربه بازیکنان حریف متوقف شد اما داور اعتقادی به خطا نداشت و بازی ادامه یافت. این صحنه در نهایت به خطای بازیکن پرسپولیس روی مدافع استقلال ختم شد.
این موضوع باعث اعتراض شدید امید عالیشاه شد. شدت اعتراضات و داد و فریاد عالیشاه بر سر موعود بنیادی فر داور بازی به حدی بود که بنیادی فر به کاپیتان پرسپولیس کارت زرد نشان داد.
این در حالی بود که حسن ظهیری کمک اول بنیادی فر از طریق سیستم رادیویی به بنیادی فر اعلام کرد که باید خطای بازیکن استقلال روی عالیشاه اعلام بشود ولی بنیادی فر به این تذکر کمک خود بی توجهی کرد.
عالیشاه در این هنگام به ظهیری معترض شد که کمک داور اول دربی اعلام کرد با وجود تذکرش، بنیادی فر خودش تصمیم گیرنده
 است.
این پاسخ بازهم اعتراض عالیشاه را در پی داشت و وی با فریاد در زمین مسابقه گفت: «یعنی چی خودش تشخیص میده؛ پس شما اینجا چیکار می کنید؟»

کارشناسان داوری اعتراض مجیدی را رد کردند؛
اشتباه مجیدی و تایید تصمیم داور از سوی کارشناسان
در نیمه نخست دیدار استقلال تنها صحنه داوری بحث‌برانگیز ، اعلام آفساید مهاجم استقلال در دقیقه ۱۷ بود که اعتراض کادر فنی آبی ها و در نهایت اخطار گرفتن فرزاد مجیدی را به همراه
 داشت.
فرهاد مجیدی هم ضمن اعتراض به تصمیم داور گفت که اگر بعد از پایان بازی مشخص شود آن صحنه آفساید بوده، مربیگری را کنار می گذارد!
5 کارشناس داوری در خصوص این صحنه نظرات خود را ارائه دادند.
دقیقه 17؛ آفساید امیرحسین حسین‌زاده
نوید مظفری: تصمیم داور درست بود و آفساید به درستی گرفته شد.
حسین عسگری: جایگیری کمک‌داور خوب بود و آفساید به درستی اعلام شد.
تورج حق‌وردی: آفساید درست بود و نیم‌بدن جلوتر از مدافع پرسپولیس بود.
نوذر رودنیل: متاسفانه زاویه دوربین خوب نبود اما آفساید به نظر می‌رسید و تصمیم درست بود.
محسن قهرمانی: بازیکن استقلال در آفساید بود
 گل‌گهر ۴ - سپاهان ۲
گل‌گهر و سپاهان در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۴ بر ۲ سیرجانی‌ها به پایان رسید.
با این نتیجه گل‌گهر ۱۶ امتیازی شد در این دیدار امیر قلعه‌نویی پس از تعلیق محرومیتش برای اولین بار در لیگ بیست و یکم روی نیمکت گل گهر نشسته بود.
 هوادار صفر - نفت مسجدسلیمان صفر
هوادار تهران در ورزشگاه انقلاب کرج میزبان نفت مسجدسلیمان بود که این دیدار سرد و کم موقعیت با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا دو تیم فرصت نزدیک شدن به میانه جدول را از دست بدهند.
 صنعت نفت صفر -  پیکان صفر
صنعت نفت و پیکان در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.