امسال مشکلی در تامین گاز مورد نیاز مشترکان بالاخص در بخش خانگی گلستان نداریم

مدیر عامل شرکت گاز گلستان در بازدید از پروژه های گازرسانی منطقه آزادشهر:

علی طالبی مدیر عامل شرکت گازگلستان دربازدید ازپروژه های گازرسانی منطقه آزادشهر و نشست خبری با خبرنگاران استان گلستان از گازطبیعی به عنوان یک موهبت الهی نام برد که مصرف کنندگان آنرا برای آیندگان باید حفظ کنند.

امسال مشکلی در تامین گاز مورد نیاز مشترکان بالاخص در بخش خانگی گلستان نداریم

 

گرگان-قهرمان
علی طالبی مدیر عامل شرکت گازگلستان دربازدید ازپروژه های گازرسانی منطقه آزادشهر و نشست خبری با خبرنگاران استان گلستان از گازطبیعی به عنوان یک موهبت الهی نام برد که مصرف کنندگان آنرا برای آیندگان باید حفظ کنند.
وی درادامه با بیان مطالبی مهم درخصوص فرهنگسازی مصرف ایمن و بهینه گازطبیعی ،بر لزوم توجه به این موضوع مهم و رعایت موارد مورد نظر تاکید نمودند.
طالبی به اهمیت گازطبیعی درچرخه اقتصادی کشوراشاره نمود و گفت:گازطبیعی پس از انجام مراحل مختلف و صرف هزینه های زیاد به چرخه اقتصاد کشور وارد شده و در اختیار بخش‏های خانگی ،تجاری و صنعتی قرار می‏گیرد بنابراین شایسته است از این نعمت طبیعی با صرفه جویی در مصرف آن صیانت نموده و آنرا برای نسل‏های بعدی نیز نگهداری نمائیم.
مدیرعامل شرکت گازگلستان درادامه گفت:که امسال ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های گازرسانی مناطق روستایی به ویژه روستاهای کوهستانی، مرزی و دور افتاده، توسعه شبکه شهری و شهرک‌های صنعتی این استان اختصاص یافته است.
وی بابیان اینکه امسال مشکلی در تامین گاز مورد نیاز مشترکان بالاخص در بخش خانگی گلستان نداریم، افزود: به دلیل واقع شدن استان در انتهای خط شبکه انتقال گاز و درصورت ایجاد برخی مشکلات احتمالی، گاز مصرفی واحدهای تولیدی، صنعتی و نیروگاهی استان با محدودیت مواجه خواهد شد که این واحدها باید از سوخت جایگزین (نفت‌گاز و مازوت) استفاده نمایند.
مدیر عامل شرکت گاز گلستان گفت:امسال نیز مصرف گاز متناسب با ظرفیت تعیین شده برای مدارس، اماکن مذهبی و مدجویان کمیته امداد و بهزیستی گلستان رایگان است و آن دسته از مددجویانی که اجاره نشین هستند می‌توانند با ارائه اجاره‌نامه معتبر به ادارات گاز هریک از شهرستان‌های استان از مصرف رایگان استفاده نمایند.
طالبی افزود:تمامی پروژه های گازرسانی کشور به برکت انقلاب و تلاش دولتمردان صورت گرفته به طوری که دراستان گلستان تاکنون تمامی شهرها به همراه ۹۰۶ روستای گازرسانی شده و بیش از
 ۷۲ درصد سبد انرژی استان ،گازطبیعی است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در زمستان امسال هیچ مشکل کمبود گاز برای مشترکان خانگی و تجاری نخواهیم داشت، ادامه داد:نگران تامین گاز برای مشترکان نیستیم اما برای صنایع محدودیت‏های انجام می‏شود که در همین خصوص ذخیره سازی‏های لازم انجام شده و سوخت مایع به آنها تعلق می‏گیرد.
طالبی با اشاره به افزایش قیمت بهای گاز افزود:با توجه به اینکه بیشتر شهرهای گلستان در اقلیم سه قرار دارد تا ۴۰۰ متر مکعب قیمت گاز افزایش نخواهد داشت، و همانند تعرفه سال گذشته حساب می شود اما از ۴۰۰ مترمکعب بالاتر مشمول افزایش قیمت خواهد شد و در هر پله ۴۰ درصد افزایش قیمت خواهیم داشت.
وی دربخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع صرفه جویی به بیان اقداماتی ساده دراین خصوص پرداخت و گفت:تنظیم دمای اطاق بین ۱۸ تا ۲۱ درجه ،کم کردن یک درجه دما که کاهش ۶ درصد در مصرف گاز و ۱۰ درصد هزینه خانوار را به همراه دارد،خرید لوازم گاز سوز استاندارد،پوشیدن لباس‏های مناسب فصل سرما،مسدود کردن درزها ،خاموش کردن بخاری‏های اتاق‏هایی که مورد استفاده قرار نمی‏گیرد و موارد مرتبط دیگر از راه‎های مهم صرفه جویی در مصرف می‏باشد.