سنددار شدن تمام زمین‌های کشاورزی تا چهار سال آینده

معاون برنامه‌ریزی وزارت جهادکشاورزی گفت: برنامه‌ریزی برای سنددار شدن اراضی کشاورزی انجام شده و ظرف چهار سال آینده همه زمین‌های کشاورزی سنددار می‌شوند.

سنددار شدن تمام زمین‌های کشاورزی  تا چهار سال آینده

 


معاون برنامه‌ریزی وزارت جهادکشاورزی گفت: برنامه‌ریزی برای سنددار شدن اراضی کشاورزی انجام شده و ظرف چهار سال آینده همه زمین‌های کشاورزی سنددار می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ محمد قربانی افزود: سنددار شدن اراضی کشاورزی قدرت مانور کشاورزان را برای سرمایه‌گذاری افزایش می‌دهد و با پیگیری‌های انجام شده در
۲۲ بهمن ماه امسال جشن اتمام صدور سند برای تمام زمین‌های خرم دره زنجان برگزار می‌شود.وی ادامه داد: به ترتیب شهر‌های دیگر در دستور کار قرار می‌گیرند و تا ۴ سال آینده تمام زمین‌های کشاورزی سنددار می‌شوند.قربانی گفت: با توجه به بالا رفتن قیمت کود‌های فسفاته و پتاسه تا هفت برابر مقرر شد که کشاورزان این کود‌ها را دریافت کنند و وجه آن را در فصل برداشت پرداخت کنند تا به این ترتیب خرید کود برای آن‌ها آسان شود.
وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای تامین اقتدار غذایی چند راهبرد دارد که مورد اول مدیریت و تصمیم‌گیری به هنگام است، به این معنا که تصمیمات به موقع اتخاذ شود و ورود و خروج به بازار کالا‌های اساسی جنبه حمایتی و نه مداخله‌ای داشته باشد.
معاون برنامه ریزی وزارت جهادکشاورزی گفت: راهبرد بعدی سرمایه‌گذاری است که جهش تولید و امنیت غذایی بدون آن محقق نمی‌شود و باید به مگاپروژه‌های حوزه کشاورزی توجه ویژه شود.وی افزود: راهبرد سوم مدیریت زنجیره‌های تامین و ارزش در کشاورزی و حمایت تسهیلاتی برای زنجیره‌هاست.
قربانی گفت: راهبرد چهارم استفاده از ظرفیت فعالان کشاورزی است که تحول در بخش کشاورزی تنها با حضور آن‌ها محقق می‌شود و مدیریت توزیع، تولید و فناوری از مزرعه تا سفره تنها با حضور تشکل‌ها میسر است.
وی افزود: راهبرد پنجم هوشمندسازی کشاورزی و گسترش تحقیقات و نوآوری است.