طرف مقابل مصمم به رفع تحریم باشد، توافق خوبی صورت می‌گیرد

رییس جمهور:

رییس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی عزتمندانه در مذاکرات حضور یافته است،‌ گفت: اگر طرف مقابل مصمم به رفع تحریم‌ها باشد، توافق خوبی صورت می‌گیرد و ما حتما به دنبال این توافق هستیم.

طرف مقابل مصمم به رفع تحریم باشد، توافق خوبی صورت می‌گیرد


 

 رییس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی عزتمندانه در مذاکرات حضور یافته است،‌ گفت: اگر طرف مقابل مصمم به رفع تحریم‌ها باشد، توافق خوبی صورت می‌گیرد و ما حتما به دنبال این توافق هستیم.
به گزارش  ایرنا؛ آیت الله «سیدابراهیم رییسی»  در گردهمایی‌ سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه‌، صبر، استقامت و ایستادگی در راه هدف را رمز موفقیت انسان‌ها دانست و گفت: هر کسی که به جایی رسید و توانست منشاء تحول شود، با صبر و بردباری و تحول مشکلات برای رضای خدا بوده و این رسالت امروز همه مصلحان اجتماعی و کسانی است که می خواهند تحول آفرین باشند.
 سفرا به سراغ هموطنان خارج از کشور بروند
وی خاطرنشان کرد: با نقش آفرینی وزارت امور خارجه در مبارزه با کرونا، دولت موفق شد و ۷۴ درصد مردم دو دز واکسن کرونا را دریافت کردند. باید در دیگر بخش ها از جمله حوزه فرهنگی هم وزارت خارجه در دولت مردمی فعال تر عمل کند.
رییس‌جمهور با اشاره به بخش زیادی از ایرانیان مقیم خارج کشور، اظهار داشت: ایرانیان خارج از کشور هموطن ما هستند و سفرای ما نباید منتظر باشند آنها برای طرح مشکلات یا پیگیری امور کنسولی خود مراجعه کنند بلکه باید در جمع ایرانیان بروند.
آیت الله رییسی افزود: کار وزارت خارجه در ارتباط با ایرانیان خارج از کشور فقط حل مشکلات حقوقی یا کنسولی آنها نیست بلکه دولت نسبت به هموطنان مقیم خارج کشور که متعلق به این خاک هستند هم وظیفه‌ دارد.رییس جمهور با بیان اینکه بسیاری از ایرانیان خارج کشور مایل به سرمایه گذاری در کشورند که باید از آنها حمایت شود، گفت: باید موانع سر راه ایرانیان خارج از کشوری که تمایل قلبی آنان ایران و سرمایه گذاری در این کشور است را برطرف کنیم. اگر لازم است تضمین‌هایی به آنها داده شود و احساس کنند سود سرمایه گذاری شان تضمین شده است.
 راهبرد ارتباط با همسایگان برای مقابله با تحریم‌ها یک حرکت استراتژیک است
آیت الله رییسی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: با توجه به ظرفیت موجود در کشور می‌توان تبادلات با همسایگان را افزایش داد که سهم وزارت خارجه در این زمینه بسیار مورد توجه است. سیاست همسایگی و ارتباط با همسایگان در جهت مقابله و خنثی‌سازی تحریم ها، حرکت راهبری و استراتژیک و نه تاکتیکی برای جمهوری اسلامی است که با توجه به شناخت آقای صفری معاون اقتصادی وزیر امورخارجه و همراهی و همکاری سفرا این استراتژی با قوت پیش خواهد رفت.
رییس دولت سیزدهم با اشاره به دو راهبرد جمهوری اسلامی برای خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها گفت: تحریمی که امروز علیه جمهوری اسلامی وجود دارد، اقتصاد پایه است و راهبرد دشمن این است که سایه این تحریم‌ها همواره بر سر مردم ایران باشد و آن را توسعه دهد و راهبرد ما این است که این تحریم‌ها باید شکسته شود.اگر آن ها در پی تداوم و تشدید تحریم‌ها هستند ایران نشسته ونگاه نخواهد کرد و می تواند کارهای بسیاری انجام دهد.
رییس جمهوری خاطرنشان کرد: برخی می‌گفتند جمهوری اسلامی مذاکره نمی‌کند و عده‌ای مدعی بودند که ما در مذاکرات جدی شرکت نمی‌کنیم و یا برنامه نداریم اما جمهوری اسلامی در مذاکرات عزتمندانه شرکت کرد و با ارائه متن نشان داد که در مذاکره جدی است.امروز هم اگر طرف مقابل مصمم به رفع تحریم‌ها باشد، توافق خوبی صورت خواهد گرفت و ما حتما به دنبال این توافق خوب هستیم.