"ادیسون" در مورد چُرت زدن درست می‌گفت!

"ادیسون" در مورد چُرت زدن درست می‌گفت!

 

 



محققان در یک مطالعه جدید دریافته‌اند که یک چرت سریع، شانس شما را برای حل پازل‌های پیچیده
سه برابر می‌کند.
به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، "توماس ادیسون" وقتی در راه به ثمر رساندن اختراعاتش به مشکل برمی‌خورد، چرت کوتاهی می‌زد. او توپی را در دست می‌گرفت و وقتی که بر اثر به خواب رفتن، آن توپ از دستش می‌افتاد، بیدار می‌شد.
این کار به او اجازه می‌داد تا فقط وارد مرحله‌ای از خواب به نام N۱ شود، جایی که افراد می‌توانند رویاهایی از رویدادها و تجربیات اخیر و نزدیک خود داشته باشند.
اکنون یک مطالعه جدید، این روش "ادیسون" را مورد بررسی قرار داده است و دریافت که انجام این کار، شانس شما را برای حل مسائل و معماها سه برابر می‌کند.
محققان دریافتند افرادی که حداقل ۱۵ ثانیه را در مرحله N۱ سپری کردند، ۸۳ درصد شانس بیشتری برای قانون راه حل معماهای ریاضی داشتند. این در حالی است که کسانی که بیدار ماندند و چرت نزدند، با
۳۰ درصد شانس مواجه بودند.
بسیاری از افراد ممکن است چرت زدن را اتلاف وقت بدانند، اما
"توماس ادیسون" همیشه برای تقویت خلاقیت خود دست به این کار می‌زد و همانطور که گفته شد، یک مطالعه جدید نشان داده است که این مخترع مشهور آمریکایی، از این کار در راستای هدف خود نفع می‌برده است.
محققان "انستیتوی مغز پاریس" دریافتند یک چرت زدن سریع به یک «نقطه شیرین خلاقانه» نهیب می‌زند، زیرا فرد تنها به مرحله اول از خواب می‌رود که به حالت "هیپناگوژی" یا "N۱" معروف است.
"هیپناگوژی" تجربه حالت انتقالی از بیداری به خواب است. در طول N۱، ماهیچه‌های شما شل می‌شوند و شروع به مشاهده وقایع اخیر می‌کنید که به شما کمک می‌کند تا یک انسداد ذهنی را که در راه حل یک معما
به آن برخورده‌اید، از میان بردارید.