حذف برخی هزینه های درمان در میان مردم

بدن انسان هر روز دچار فرسایش می شود و با ورود به دهه ۳۰ و ۴۰ عمر هر فرد، بیماری های مختلف خود را بروز می دهند. یکی از این عوامل فرسایش در بدن انسان دندان ها هستند که با رعایت تمامی نکات بهداشتی نهایتاً دچار برخی خرابی ها می شوند و نیاز به ترمیم دارند. بهداشت دهان و دندان یکی از مهمترین عوامل سلامتی کلی بدن است. چرا که خرابی دندان همراه با عفونت دهان خواهد شد و به سبب اختلاط با بزاق دهان به سرعت جذب می شود و می توان آسیب های فراوانی را برای سیستم گوارشی و تنفسی ایجاد کند.

حذف برخی هزینه های درمان در میان مردم

 


بدن انسان هر روز دچار فرسایش می شود و با ورود به دهه  30 و 40 عمر هر فرد، بیماری های مختلف خود را بروز می دهند. یکی از این عوامل فرسایش در بدن انسان دندان ها هستند که با رعایت تمامی نکات بهداشتی نهایتاً دچار برخی خرابی ها می شوند و نیاز به ترمیم دارند. بهداشت دهان و دندان یکی از مهمترین عوامل سلامتی کلی بدن است. چرا که خرابی دندان همراه با عفونت دهان خواهد شد و به سبب اختلاط با بزاق دهان به سرعت جذب می شود و می توان آسیب های فراوانی را برای سیستم گوارشی و تنفسی ایجاد کند.
متاسفانه امروز به سبب افزایش شدید مواد دندان پزشکی هزینه های میلیونی برای ترمیم یک واحد دندان باید پرداخت کرد. حال این هزینه ها
در برابر درآمدهای 3 تا 5 میلیونی اکثریت مردم چطور می تواند سلامت بهداشت دهان و دندان را تضمین کند.
شاید گفته شود که می توان با حضور در مراکز تحت پوشش بیمه
هزینه های سنگین دندانپزشکی را کنترل کرد.اما با یکبار حضور در این مراکز مواجهه با انبوهی از بیماران و متقاضیان با نوبت دهی های چند ماهه مواجه می شوید. درصورتی که درد دندان ازجمله مواردی است که نیاز به درمان فوری جهت درمان و تسکین دارد. چطور می توان انتظار داشت که یک بیمار با درد دندان تا سه ماه دیگر معطل بماند.
از مسئولان وزارت بهداشت و علوم پزشکی تقاضا می شود بخشی از توان خدماتی و نیروهای خود را به صورت گردشی و یا ثابت در اختیار مردمی بگذارند که قادر به تأمین این هزینه های سنگین نیستند. چرا که عدم توجه به درمان یک دندان در طول زمان هزینه های سنگین درمانی دیگر را به همراه خواهد داشت.