بیمه تکمیلی فرهنگیان در دست اقدام است

وزیر آموزش و پرورش:

وزیر آموزش و پرورش گفت: بیمه تکمیلی فرهنگیان با وجود محدودیت اعتبارات در حال پیگیری و انجام است.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: بیمه تکمیلی فرهنگیان با وجود محدودیت اعتبارات در حال پیگیری و انجام است.
یوسف نوری در حاشیه سفر یک روزه به استان کرمانشاه در گفتگو
با مهر اظهار کرد: نظام آموزشی کشور تا به نظام تربیتی تبدیل نشود تحولی در آموزش و پرورش شکل نگرفته اما تاکنون اقداماتی انجام شده ولی کافی نبوده و نیازمند کار و برنامه ریزی است.
وی افزود: نظام آموزشی کشور به دلیل وجود کنکور سراسری
حافظه محور بوده و سیاست‌های آموزشی باید تغییر یافته تا آموزش‌ها کاربردی شود و هم اکنون تعداد محدودی از دانشگاه‌ها و مدارس کارآفرین هستند.
وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد: استفاده از نخبگان در دوره جدید وزارت آموزش و پرورش مورد توجه قرار دارد و جلسات و نشست‌هایی با کارشناسان تشکیل شده و این روند ادامه خواهد یافت.
نوری با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، گفت: معیشت معلمان و فرهنگیان در حال پیگیری بوده و از ابتدای کار در وزارت آموزش و پرورش تدوین آئین نامه اجرایی در
دست اقدام قرار گرفته تا با سرعت بیشتری اجرایی شود و همچنین بیمه تکمیلی فرهنگیان نیز در حال پیگیری و انجام است.
وی با بیان اینکه شرایط جذب و استخدام در آموزش و پرورش باید هدفمند و بر اساس نیازها باید صورت گیرد، بیان کرد: جذب نیروی جدید در وزارت آموزش و پرورش از سوی دانشگاه فرهنگیان و آزمون عمومی با شرایط و نیاز آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت.
وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد:ویروس کرونا آموزش را
تحت تأثیر قرار داده اما با بهبود وضعیت آموزش‌ها به صورت حضوری دنبال می‌شود و دانش‌آموزان برای حضور در مدارس باید تشویق شوند.