وزیر بهداشت: اعلام آماده‌باش به تمام مراکز درمانی

احتمال تغییر در تصمیمات ستاد کرونا با تغییر شرایط؛

توصیه اکید ما به دانشگاه ها این است که مراکز تجمیعی افزایش یابد تا مردم معطل نشوند، علاوه بر اینها، به واکسیناسیون فعال هم نیاز داریم تا تیم هایی برای واکسیناسیون افراد سالخورده و ناتوان به منازلشان اعزام شود.

وزیر بهداشت: اعلام آماده‌باش به تمام مراکز درمانی

 

توصیه اکید ما به دانشگاه ها این است که مراکز تجمیعی افزایش یابد تا مردم معطل نشوند، علاوه بر اینها، به واکسیناسیون فعال هم نیاز داریم تا تیم هایی برای واکسیناسیون افراد سالخورده و ناتوان به منازلشان اعزام شود.
وزیر بهداشت با اشاره به سرعت انتشار سویه امیکرون کرونا و اعلام آماده‌باش صد درصدی به مراکز درمانی گفت: در مورد مدارس که به صورت نیمه حضوری فعالند، فعلا به همین منوال ادامه پیدا می‌کند؛ اما با توجه شرایط ممکن است تصمیمات
ستاد کرونا تغییر کند. مجددا از آموزش و پرورش و مدارس خواستاریم که پروتکل‌ها شدیدا رعایت شود.
به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در دومین جلسه اضطراری مدیریت بیماری کرونا با رویکرد سویه اُمیکرون که با حضور روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور به صورت وبینار برگزار شد، بیان کرد: خوشبختانه امروز به مرز تزریق 114 میلیون دُز واکسن رسیده ایم که با تلاش جهادی تمامی
دانشگاه ها حاصل شده است.
وی تاکید کرد: اکنون بهترین فرصت برای انجام واکسیناسیون است، زیرا تعداد بیماران کاهش یافته و نباید فرصت را از دست داد. ما واکسن را در اختیار تمامی استان ها قرار داده ایم و امیدواریم هموطنانی که هنوز مراجعه نکرده اند، سریع تر اقدام کنند.
 اولین قدم تکمیل واکسیناسیون است
عین اللهی گفت: اولین قدم ما تکمیل واکسیناسیون است. بنابراین توصیه اکید ما به دانشگاه ها این است که مراکز تجمیعی افزایش یابد تا مردم معطل نشوند، علاوه بر اینها، به واکسیناسیون فعال هم نیاز داریم
تا تیم هایی برای واکسیناسیون افراد سالخورده و ناتوان به منازلشان اعزام شود.
 اعلام آماده‌باش به تمام مراکز درمانی
عین اللهی بیان کرد: سرعت انتشار ویروس اُمیکرون از سویه های قبلی بیشتر است و در
یک و نیم روز می تواند دو برابر شده و رشد تصاعدی پیدا کند و آمار مبتلایان را بالا ببرد. به همین دلیل از امروز به تمامی مراکز درمانی آماده باش 100 درصدی اعلام کرده ایم.
وی گفت: فعلا رستوران ها و تالارها تعطیل
نمی شود، اما به این شرط که تمامی پرسنل از ماسک استفاده کنند و پروتکل ها را رعایت کنند. در مورد مدارس نیز که به صورت نیمه حضوری است، به همین منوال ادامه پیدا می کند. اما با توجه شرایط ممکن است تصمیمات ستاد کرونا تغییر کند. باز هم از آموزش و پرورش و مدارس خواستاریم که پروتکل ها شدیدا رعایت شود.
وی تاکید کرد: درحال حاضر مهمترین راهکار برای پیشگیری از انتشار اُمیکرون، زدن ماسک است.
تجمع ها نیز بسیار مهم است، چندماه قبل به صورت آزمایشی استادیوم ها بازگشایی شد و مردم برای تماشای بازی فوتبال اجازه حضور پیدا کردند، اما مشاهده کردیم که نکات بهداشتی به خوبی رعایت نشد، به همین دلیل در بازی های دیگر مجوز داده نشد. چنانچه در تجمع ها پروتکل ها رعایت نشود، مجبور به محدود کردن آنها هستیم.