جزئیات پانزدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس اعلام شد

آغاز ثبت نام از امروز؛

ثبت نام پانزدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دانشگاه علوم پزشکی تهران از امروز چهارشنبه اول دی ماه ۱۴۰۰ آغاز می‏شود.

جزئیات پانزدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس اعلام شد

ثبت نام پانزدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی  ۱۴۰2-۱۴۰۱ دانشگاه علوم پزشکی تهران از امروز چهارشنبه اول دی ماه ۱۴۰۰ آغاز می‏شود.
به گزارش مهر، جزئیات پانزدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۱۴۰2-۱۴۰۱ دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام شد.
داوطلبان میتوانند از امروز چهارشنبه اول دی‎ماه ۱۴۰۰ تا یکشنبه ۱۰ بهمن ماه۱۴۰۰ با مراجعه به سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و اسکن مدارک اعلام شده نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند. هرگونه مغایرت مدارک ارائه شده با دستورالعمل موجب کان لم یکن تلقی شدن ثبت نام از طرف دانشگاه علوم پزشکی تهران خواهد شد.
  مدارک مورد نیاز برای ثبت نام پانزدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی
پرداخت الکترونیکی مبلغ یک میلیون ریال
 (۱۰۰ هزار تومان) از طریق سامانه ثبت نام
برگ ثبت نام تکمیل شده (درج شده در این اطلاعیه، یک قطعه عکس ۴*۳ روی فرم ثبت نام الصاق شود)
مدرک معتبر که نشان دهنده معدل کل مقطع دیپلم متوسطه باشد. (معدل پیش دانشگاهی مد نظر نیست)
مدرک معتبر که نشان دهنده معدل مقطع کارشناسی رشته های مورد پذیرش باشد.
کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم یا برگه اعزام به خدمت بدون غیبت برای داوطلبان مرد
تبصره: براساس بخشنامه جدید سازمان وظیفه عمومی ناجا، ادامه تحصیل مشمولان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در مقطع دکتری پیوسته پزشکی بلامانع بوده و می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند. (مشمول باید در فرجه یک ساله فراغت از تحصیل و فاقد غیبت باشد)
مدرک پایان و یا معافیت از طرح برای مشمولان طرح نیروی انسانی. داوطلبانی که مشغول گذراندن طرح نیروی انسانی هستند در صورت قبولی، هنگام ثبت نام در دانشگاه ملزم به ترخیص از طرح هستند.
داوطلبانی که مدرک زبان ندارند می توانند به صورت مشروط در آزمون شرکت کنند در صورت قبولی در آزمون کتبی ارائه مدرک زبان در هنگام مصاحبه ضروری است در غیر اینصورت قبولی آنها کان لم یکن تلقی خواهد شد.
تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
بارگذاری عکس ۴*۳
در صورتی که داوطلب واجد شرایط شرکت در آزمون نباشد مبلغ پرداختی جهت ثبت نام به
هیچ وجه قابل استرداد نخواهد بود.
در صورت قبولی در آزمون با توجه به آموزش رایگان، ضروری است پذیرفته شدگان همانند سهمیه آزاد برگ تعهد خدمت مربوطه را تکمیل کنند.
  شرایط ورود به دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی:
۱.واجد شرایط عمومی تحصیل رایگان در
جمهوری اسلامی ایران
۲.فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته یکی از رشته های گروه های آزمایشی
علوم تجربی و علوم ریاضی و فنی باشند
۳.حداکثر سن در زمان ثبت نام آزمون ۲۵ سال تمام باشد (صرفاً متولدین اول دی ماه ۱۳۷۵ و بعد از آن). تبصره: مدت زمان سربازی و طرح نیروی انسانی به حداکثر سن اضافه می شود.
۴.دانش آموختگان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عمومی و تخصصی (Ph.D) از دانشگاه‎های سراسری و آزاد و غیره حق شرکت در آزمون را ندارند.
۵.دارا بودن مدرک زبان انگلیسی
۶.معدل کل دیپلم ۱۸ و بالاتر باشد. تبصره: در موارد اعلام نمره به شکل الفبایی نمره الف قابل قبول است.
۷.معدل مقطع کارشناسی ۱۶ و بالاتر باشد.
تبصره:دانشجویان مشمول آیین نامه استعدادهای درخشان در رشته های مورد پذیرش و برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی از بند ۶ و ۷ شرایط ورود به دوره معاف هستند.