شانس استقلال و پرسپولیس زیاد نیست

داریوش مصطفوی رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها:

داریوش مصطفوی رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در خصوص آخرین وضعیت تایید مدارک پرسپولیس و استقلال برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: هر آنچه لازم بود در این رابطه به باشگاه‌هایی که با مشکل روبرو بودند گفته شده است.

شانس استقلال و پرسپولیس  زیاد نیست


 


داریوش مصطفوی رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در خصوص آخرین وضعیت تایید مدارک پرسپولیس و استقلال برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: هر آنچه لازم بود در این رابطه به باشگاه‌هایی که با مشکل روبرو بودند گفته شده است.
وی افزود: این کمیته مدارک قبل را بررسی کرده و اشتباهاتی داشته و قرار شد مدارک جدید ارسال و مجددا مورد بررسی قرار گیرد. اصل نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه پرسپولیس زده شده و رونوشت آن به باشگاه‌های استقلال، گل گهر، فولاد و سپاهان نیز ارسال شده است.
رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در پاسخ به این سوال که آیا ارسال نامه به باشگاه پرسپولیس به معنای مشکلات بیشتر این باشگاه است، گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا سئوالات بیشتری از پرسپولیس داشته و برای همین اصل نامه به این باشگاه نوشته است. این سوالات در خصوص مالکیت و مسایل اینگونه بوده است. یا از این باشگاه سئوال شده که چرا مبلغ قرارداد کالدرون و خواکین در زمانی که مشخص شده بود، پرداخت نشده است.
وی تصریح کرد: یک شرکت آلمانی مسئولیت صدور مجوز قاره آسیا را برعهده گرفته که این شرکت مجوز حرفه‌ایی باشگاه‌های منچستریونایتد و دورتموند را تایید کرده است. متاسفانه در گذشته راستی آزمایی قوی نداشتیم اما این بار راستی آزمایی جدی‌تری انجام دادیم.
مصطفوی در خصوص مشکل دیگر باشگاه‌های ایرانی، گفت: فکر می‌کنم مشکلات باشگاه فولادخوزستان، سپاهان و گل‌گهر جدی نباشد اما
 بی تردید مشکلات استقلال و پرسپولیس بسیار جدی است و باید هرچه سریعتر برطرف شود.رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در پاسخ به سوال که آیا پرسپولیس و استقلال شانسی برای بازگشت به لیگ قهرمانان دارند؟ گفت: با سوالاتی که از این دو باشگاه شده خیلی شانس آنها ضعیف است و امیدوارم پاسخ تمامی سوالات به صورت دقیق داده شود.
وی ادامه داد: نباید فکر کنیم فقط فوتبال ما با این مشکلات روبرو است زیرا کشورهایی مثل عربستان، چین و کره‌جنوبی نیز با همین مشکل روبرو شده و باشگاه‌های آنها از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شدند. این موضوع نشان می‌دهد فوتبال آسیا به سمت عدالت در حال حرکت است.
رییس اسبق فدراسیون فوتبال ایران در خصوص بدهی سرخابی ها گفت: دو باشگاه ما میلیون‌ها دلار از کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا طلب دارند اما تحریم های ظالمانه مانع از پرداخت این پول به دو باشگاه ما شده است. خیلی جالب است که کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا زمانی که می خواهد پول ما را بدهند بحث تحریم‌ها را وسط می‌کشد اما زمانی که می خواهد از ما پول بگیرد کوچکترین اشاره ایی به این موضوع ندارند.