بیمه‎ها بابت نسخ کاغذی موسسات هیچگونه پرداختی نخواهند داشت

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان:

دکتر بانک گفت:بیمه سلامت از ابتدای د‎‎ی‎ماه هیچگونه نسخ کاغذی از مراکز را نپذیرفته و پرداختی در این خصوص نخواهد داشت.

بیمه‎ها بابت نسخ کاغذی موسسات هیچگونه پرداختی نخواهند داشت

 

اصفهان-راعي
دکتر بانک گفت:بیمه سلامت از ابتدای د‎‎ی‎ماه هیچگونه نسخ کاغذی از مراکز را نپذیرفته و پرداختی در این خصوص نخواهد داشت. در چند روز سپری شده از دی‎ماه، موسسات درمانی طرف قرارداد بالای
 90 درصد خدمات خود را به صورت تمام الکترونیک به شهروندان ارائه نموده اند که این موفقیت مرهون همکاری ارزنده تمامی پزشکان و موسساتی است که در طرح نسخه الکترونیک شرکت کردند.  
مدیر کل بیمه سلامت ادامه داد: با اجرای طرح نسخه الکترونیک علاوه بر مدیریت هزینه های نظام سلامت و شفافیت در درمان بیماران ، اشتباهات نسخه خوانی کاهش پیدا کرده و دغدغه بیمه شدگان از اینکه برگه دفترچه
تمام شده یا دفترچه بیمه اعتبار دارد یا خیر تمام می‏شود.
حسین بانک بیان کرد: بیمه سلامت در اجرای نسخه الکترونیک در موارد استثنائی مثل قطعی برق و اینترنت و یا مشکلات احتمالی دیگر آماده همکاری با موسسات درمانی طرف قرارداد است تا در روند درمان مردم خلل ایجاد نشده و بیماران سرگردان نشوند.
مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان در بخش دیگر از صحبت‎های خود به تمدید سیستمی بیمه نامه ها اشاره کرد و افزود: با توجه به الکترونیک محور شدن سازمان بیمه سلامت و صیانت از سلامت بیمه شدگان در استمرار شیوع ویروس کرونا و لزوم کاهش تردد به دفاتر پیشخوان ، پوشش بیمه های که اعتبار آنها دربازه زمانی سال 1400 منقضی می‎شود از جمله بیمه های صندوق سلامت همگانی ، روستائیان و کارکنان دولت (صرفاً
بیمه شدگان اصلی و تبعی یک) به صورت سیستمی تا پایان خرداد 1401 در سامانه بیمه سازمان بیمه سلامت تمدید شد.
سایر صندوق‎های بیمه ای با توجه به شرایط خاصي که دارند باید درخواست تمدید اعتبار بیمه خود را
به صورت گروهی یا فردی به بیمه سلامت اعلام نمایند.
دکتر بانک گفت: بیمه شدگان عزیز میتوانند از طریق مراجعه به سامانه شهروندی به آدرس bimehsalamatiranian.ir یا برنامه موبایلی بیمه سلامت من ضمن دسترسی به پرونده پزشکی خود، آخرین وضعیت بیمه ای ، تاریخچه خدمات دریافت شده و کد رهگیری خدمات را مشاهده نمایند. همچنین در صفحه جست وجوی مراکز خدمات سلامت میتوانند مرکز و یا پزشک
مورد نظر خود را پیدا کنند .
وي در پایان به راه‎های ارتباطی سازمان اشاره کرد و گفت: بیمه شدگان می‌توانند سوالات، شکایت، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق مرکز تماس شبانه روزی ۱۶۶۶ و یا سامانه الکترونیکی پاسخگویی به شکایات
به آدرس shekayat.ihio.gov.ir با ما در میان بگذارند.