شناسایی ۱۰۰۰ برج و ۳۳۰۰۰ ساختمان ناایمن در تهران

احتمال وجود گسل در تمام نقاط تهران؛

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از شناسایی شناسایی ۱۰۰۰ برج و ۳۳۰۰۰ ساختمان ناایمن در تهران خبر داد.

 

 



سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از شناسایی شناسایی ۱۰۰۰ برج و ۳۳۰۰۰ ساختمان ناایمن در تهران خبر  داد.
به گزارش ایسنا، علی نصیری در وبینار تخصصی "اهم اقدامات کاهش خطر در شهرتهران" که  در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، گفت:‌ دو جلسه مهم در حوزه مدیریت بحران داریم که یکی جلسه با سازمان نظام مهندسی درباره ساخت و ساز در تهران است و دیگری جلسه درباره مدیریت بحران محلی تهران بود که در جریان آن موفق شدیم کارشناسان بحران در سطح مناطق ۲۲ گانه را به مدیران بحران مناطق ارتقاء دهیم. این اقدام باعث تقویت ساختار محلی مدیریت بحران شده و در راستای مدیریت بحران غیرمتمرکز و محله محور
 است.
وی با بیان اینکه کلانشهر تهران هم دارای پیچیدگی‌های شهرسازی و هم از نظر بار لرزه‌ای، مشکلاتی دارد، گفت:‌ در تهران از هر گسل که فاصله می‌گیریم به یک گسل دیگر نزدیک می‌شویم. ما اگر می‌گوییم گسل شمال تهران و گسل شهر ری نباید تصور کنیم که در مناطق مرکزی تهران گسلی وجود ندارد.
در این مناطق  احداثات شهری اجازه مطالعه دقیق بر روی پوسته زمین را نداده و ما حدس می‌زنیم که در تمام مناطق تهران گسل‌های قابل توجهی داشته باشیم. خیلی از اساتید نیز معتقدند که ما در پردیسان هم گسل اصلی داریم که البته مطالعات آن فعلا ناقص است. به همین دلیل نیز باید برای زلزله آماده باشیم.