۶ حقیقت فضایی جالب مرتبط با کریسمس که نمی‌دانستید!

اولین فضانوردانی که روز کریسمس را در فضا گذراندند فضانوردان ماموریت آپولو ۸ بودند. آپولو ۸ دومین ماموریت پرواز فضایی انسان در برنامه فضایی آپولو در ۲۱ دسامبر سال ۱۹۶۸ پرتاب شد و به اولین فضاپیمایی تبدیل شد که مدار زمین را ترک نمود، به ماه رسید، در مدار آن چرخید و به سلامت بر روی زمین نشست.

 

 

 


قسمت چهارم
  روز کریسمس در فضا
اولین فضانوردانی که روز کریسمس را در فضا گذراندند فضانوردان ماموریت آپولو ۸ بودند. آپولو ۸ دومین ماموریت پرواز فضایی انسان در برنامه فضایی آپولو در ۲۱ دسامبر سال ۱۹۶۸ پرتاب شد و به اولین فضاپیمایی تبدیل شد که مدار زمین را ترک نمود، به ماه رسید، در مدار آن چرخید و به سلامت بر روی زمین نشست. فرانک بورمن، جیم لوول و بیل اندرس از فضانوردان این ماموریت بودند. طی این ماموریت تاریخی که آنها در ۲۱ دسامبر ۱۹۶۸ انجام دادند توانستند به مدت شش روز و سه ساعت و بیست و چهار ثانیه در فضا بمانند. آندرس و بورمن، همراه با جیم لوول صبح روز ۲۱ دسامبر ۱۹۶۸ از مرکز فضایی کندی سوار بر موشک
 "ساترن V" زمین را ترک کردند. آنها در تاریخ ۲۷ دسامبر ۱۹۶۸ با موفقیت به زمین بازگشتند. در این ماموریت بود که این سه فضانورد، یکی از منحصر به فردترین عکس‌های عصر فضا موسوم به "طلوع زمین"(Earthrise) را گرفتند.
*ايسنا
ادامه دارد...