تلاش برای ساخت واکسن مادام‌العمر کرونا در ژاپن

واکسیناسیون شدت بیماری را کاهش می‌دهد، اما در جلوگیری از گسترش ویروسی که سرایت بسیار بالایی دارد، بی‌اثر است.

تلاش برای ساخت واکسن مادام‌العمر کرونا در ژاپن

 

واکسیناسیون شدت بیماری را کاهش می‌دهد، اما در جلوگیری از گسترش ویروسی که سرایت بسیار بالایی دارد، بی‌اثر است.
ژاپن در حال کار بر روی واکسنی برای مقابله با کووید-۱۹ است که مصونیت مادام‌العمر را ارائه می‌دهد و می‌تواند مسیر این همه‌گیری را برای همیشه تغییر دهد.
به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، محققان موسسه علوم پزشکی "توکیو متروپولیتن" در حال کار بر روی ساخت واکسنی برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ هستند که نه تنها مصونیت مادام‌العمر در برابر ویروس "SARS-CoV-۲" ایجاد می‌کند، بلکه می‌تواند در دمای اتاق به نقاط دوردست جهان منتقل شود.
از آنجایی که تعداد موارد ابتلا به عفونت‌های ناشی از سویه "اُمیکرون" در سراسر جهان در حال افزایش است، کشورها ممکن است به زودی با انتخاب دشواری مواجه شوند که طی آن یا باید محدودیت‌های سختی اعمال کنند یا اجازه دهند این سویه در بین مردم شیوع پیدا کند.واکسیناسیون شدت بیماری را کاهش می‌دهد، اما در جلوگیری از گسترش ویروسی که سرایت بسیار بالایی دارد، بی‌اثر است.
اکنون از آنجایی که شرکت‌های تولید واکسن برای تولید دوزهای یادآور و تقویت‌کننده خاص برای سویه‌های مختلف این ویروس عجله دارند و این بیماری همه‌گیر وارد سومین سال تقویمی خود شده است، از اخبار مربوط به یک تک واکسن که می‌تواند مصونیت مادام‌العمر ایجاد کند، بسیار استقبال می‌شود.
این واکسن که توسط "میچینوری کوهارا"و تیم محققان او ساخته می‌شود، از موفق‌ترین واکسن‌های مورد استفاده در تاریخ استفاده می‌کند که واکسن آبله است. این تیم از سویه‌ای از ویروس "واکسینیا" استفاده می‌کند که باعث بیماری نمی‌شود، اما برخی از اجزای پروتئینی آن را با اجزای پروتئینی "SARS-CoV-۲" جایگزین کرده است.