پرسپولیس – تراکتور ، در شرایطی متفاوت

تداوم شکست ناپذیری استقلال در اراک ؟

دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال امرو دوشنبه برگزار می‌شود و در حساس‌ترین مسابقات استقلال میهمان تیم آلومینیوم اراک است و پرسپولیس در تهران به مصاف تراکتور تبریز می‌رود.

پرسپولیس – تراکتور ، در شرایطی متفاوت


 


دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال امرو دوشنبه برگزار می‌شود و در حساس‌ترین مسابقات استقلال میهمان تیم آلومینیوم اراک است و پرسپولیس در تهران به مصاف تراکتور تبریز می‌رود.
 پرسپولیس - تراکتور؛ جدال قرمزپوشان تهران و تبریز
پرسپولیس هفته گذشته بازی بزرگ و 6 امتیازی را از سپاهان برد و اکنون با 25 امتیاز در رده دوم جدول لیگ است اما این باشگاه به صادر نشدن رای کمیته استیناف در مورد کسر امتیاز از گل گهر و امتیاز دادن به سپاهان و استقلال معترض است.
پرسپولیس  قهرمان 5 دوره لیگ برتر به دنبال دبل هت تریک و کسب ششمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر است اما خودش می داند چه کار دشواری پیش رو دارد. تنها شکست پرسپولیس در این فصل در هفته سوم مقابل آلومینیوم اراک رقم خورده و بعد از آن سرخپوشان تهرانی نباخته اند و اکنون هم سه برد متوالی دارند.
تراکتور تبریز اما این فصل برخلاف تصور و پیش بینی هوادارانش نتایج بدی گرفته و در دو هفته اخیر هم دو باخت مقابل هوادار و ذوب آهن کسب کرده حالا سولدو مربی کروات این تیم اگر می خواهد در لیگ برتر شاغل بماند باید از بازی بزرگ با پرسپولیس نتیجه بگیرد ،سولدو می گوید از روز اول گفته که تراکتور فصل سختی را پیش رو خواهد داشت زیرا در زمینه تهاجمی کمبود بازیکن دارد. آن هم  در شرایطی که خبر می رسد زنوزی مالک باشگاه تراکتور آماده واگذاری تیم حتی هیات فوتبال استان است و دیگر نمی خواهد تیمداری کند. از سویی دیگر پنجره نقل و انتقالاتی این تیم بسته است.اکبر ایمانی هم غایب بزرگ تراکتور در بازی با پرسپولیس است او به دلیل
 4 اخطاره شدن نمیتواند این هفته در میدان حاضر شود.
آلومینیوم اراک - استقلال؛ تداوم شکست ناپذیری آبی پوشان؟
تیم آلومینیوم اراک اولین باخت فصل خود را در آبادان متحمل شد تا استقلال تنها تیم بدون باخت لیگ برتر بیست و یکم باشد. آلومینیوم 21 امتیازی روی پله چهارم جدول لیگ ایستاده است ،  رتبه ای که فراتر از انتظار برای این تیم محسوب می شود با این حال آلومینیومی ها می خواهند همچنان به کسب نتایج خوب ادامه بدهند و این هفته بازی دشواری مقابل صدرنشین مسابقات دارند. آبی پوشان 28 امتیازی می خواهند فاصله خود را با دیگر رقبا بیشتر کنند  و به همین دلیل سه امتیاز بازی با اراک خیلی مهم است .
استقلال در حال حاضر با دو گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را دارد و گل زدن به آبی پوشان پایتخت سخت ترین کار ممکن در لیگ برتر است.  خط دفاعی که گفته می شود دستیار ایتالیایی مجیدی نقش پررنگی در ساختارش داشته است.استقلال با 17 گل زده به همراه پرسپولیس بهترین خط حمله لیگ را هم دارد.
از سویی دیگر فولاد خوزستان بعد از باخت در ورزشگاه آزادی به حضور مرادمند و سیاوش یزدانی در ترکیب استقلال معترض شد و خواستار رسیدگی به وضعیت خدمت سربازی این دو بازیکن استقلال شده است! ظاهرا بعد از اعتراض به بازیکن گابنی گل گهر
 تیم های دیگر هم مدام به دنبال بررسی وضعیت بازیکنان تیم های حریف حتی بازیکنان ایرانی آنها هستند!
 پدیده - سپاهان؛ قطع نوار ناکامی‌ زرد پوشان اصفهانی؟

تیم پدیده بعد از 4 شکست متوالی هفته گذشته پیکان را در تهران متوقف کرد، با این حال این تیم  در قعر جدول لیگ برتر است. تنها تیم بدون برد مسابقات برای بقا در لیگ برتر تلاش می کند و این هفته کار سختی مقابل یکی از مدعیان قهرمانی دارد. سپاهان البته سه شکست متوالی مقابل سه تیم تهرانی استقلال، پیکان و پرسپولیس کسب کرده تا با 22 امتیاز در رده سوم جدول بایستد.سپاهان اکنون 6 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد.
بزرگترین مشکل سپاهان در این روزها عدم گلزنی مهاجمانش است. تیمی که در 13 هفته فقط 5 گل زده در حالی که مهاجمان تراز اولی مثل مغانلو و سجاد شهباززاده را در اختیار دارد
 نفت مسجدسلیمان - گل گهر سیرجان
نفت مسجدسلیمان این هفته میزبان گل گهر سیرجان است ، گل گهرسیرجان از نظر کیفیت بازیکنان و امکانات بسیار برتر از نفت مسجدسلیمان است اما کار راحتی در شهر اولین ها ندارد. هرچند جاسم کرار بازیکن عراقی نفت بازهم به دلیل مصدومیت در این بازی غایب است. مربیان نفت مسجدسلیمان معتقدند در نیم فصل دوم شرایط تیم شان بهتر خواهد شد و گل گهرسیرجان هم برای بازگشت به جمع مدعیان دوباره باید روند خوب نتیجه گیری اش را آغاز کند.
 مس رفسنجان - صنعت نفت آبادان
دیدار تیم های مس رفسنجان و صنعت نفت آبادان یکی از مسابقات دیدنی این هفته است ، در این مسابقه هر دو تیم برای برد بازی خواهند کرد. مس می خواهد در جمع بالانشینان جدول باقی بماند و صنعت نفت 13 امتیازی در تلاش است که به رده های بالاتر از دوازدهمی برسد.
 هوادار - نساجی مازندران
هوادار با 13 امتیاز در رده یازدهم جدول لیگ ایستاده است. رضا عنایتی خط دفاع تیمش را مستحکم کرده و این تیم با 8 گل خورده یکی از خطوط دفاعی خوب لیگ را دارد.
نساجی هم مثل هوادار 5 هفته است که بازنده نشده ولی ساکت الهامی سرمربی تیم بعد از تساوی با نفت مسجدسلیمان بازهم به داور مسابقه معترض شد و مدعی بود که داوری به ضرر تیمش بوده است. نساجی و هوادار فقط دو امتیاز باهم فاصله دارند و نساجی
 15 امتیازی در رده هشتم و سه پله بالاتر از هوادار ایستاده است. دوئل این دو تیم برای رسیدن به میانه‌های جدول لیگ است.
 ذوب آهن - فجر شهید سپاسی؛ پیروزی پنجم سبزپوشان؟
ذوب آهن بعد از 6 هفته ناکامی توانست تیم تراکتور را در تبریز شکست بدهد تا مهدی تارتار سرمربی ذوب آهن اعلام کند به داشتن چنین شاگردان خوبی افتخار می کند.
فجر شهید سپاسی هم 7 هفته است رنگ برد را ندیده است. فجر این هفته هم کار دشواری در اصفهان دارد و شاید به گرفتن ششمین تساوی فصل خود راضی باشد اما قطعا سبزپوشان اصفهانی  پنجمین برد فصل را می خواهند. بخصوص اینکه مهدی تارتار به طور تلویحی از فشار هواداران برای نتیجه گرفتن تیمش صحبت کرده است.
 فولاد خوزستان - پیکان
فولاد این هفته باید به مصاف پیکان برود که اکنون با 19 امتیاز یک پله بالاتر از فولاد و در رده ششم لیگ قرار گرفته است.  جالب است که پیکان تقریبا دو برابر فولاد گلزنی کرده و با 14 گل زده در مقابل 8 گل زده فولاد شرایط بهتری در فاز  هجومی دارد.