موانع را از سر راه خیرین بردارید

این روزها به سبب ابتلای افراد خانواده و نزدیکان ممکن است که سری به بیمارستان های مختلف تهران زده باشید. بیمارستان های دولتی اغلب به سبب ازدیاد مراجعین با شلوغی خاصی مواجه اند و شاهد حضور همراهان آنها در محوطه بیمارستان و یا خیابان های اطراف هستیم. معمولا این افراد از شهرستانها برای معالجه به تهران می آیند و ممکن است در تهران قوم و خویشی نداشته باشند که شب را در آنجا سر کنند و یا سکونتی موقت داشته باشند.

موانع را از سر راه خیرین بردارید


این روزها به سبب ابتلای افراد خانواده و نزدیکان ممکن است که سری به بیمارستان های مختلف تهران زده باشید. بیمارستان های دولتی اغلب به سبب ازدیاد مراجعین با شلوغی خاصی مواجه اند و شاهد حضور همراهان آنها در محوطه بیمارستان و یا خیابان های اطراف هستیم. معمولا این افراد از شهرستانها برای معالجه به تهران  می آیند و ممکن است در تهران قوم و خویشی نداشته باشند که شب را در آنجا سر کنند و یا سکونتی موقت داشته باشند.
این موضوع چالشی برای بیماران و همراهانشان و همچنین ساکنین در این مناطق است.لذا بحث برنامه ریزی برای ساماندهی این همراهان شهرستانی باید مد نظر وزارت بهداشت و درمان و دیگر نهادهای مربوطه باشد.
اما طرح این موضوع از این جهت بود که در مراجعه به یکی از بیمارستان ها و هم کلام شدن با یکی از پرستاران درباره این مشکل، بیان شد که برخی خیرین در تهران تاکنون چندین بار برای خرید
ملک های کناری بیمارستان و ساختن سوئیت های کوچک برای اقامت شبانه اقدام کرده اند، اما درگیر شدن در سیکل امورات اداری و اخذ مجوزها و مشکلاتی که در مورد مالکیت برای آنها پیش آوردند منصرف شدند و نتوانستند کاری پیش ببرند.
مسلماً این وضعیت درمورد دیگر حوزه ها نیز صادق است و خیرین در ورود به بحث رفع نیازهای عام المنفعه با مشکلاتی مواجه هستند که برخی از آنها قانونی و برخی در قالب بروکراسی اداری قرار می گیرند. اما نهایتاً انتظار این است در مورد انجام امور خیریه و عام المنفعه تسهیلات خاصی در حوزه مسائل قانونی در نظر گرفته شود تا باری از دوش مردم برداریم و کمی با آنها در تحمل مشکلات همراهی کنیم.