سیلاب در لامرد یک قربانی گرفت

بارندگی شدید طی روزهای یکشنبه و بامداد دوشنبه دوازده و سیزدهم دی‎ماه در جنوب فارس منجر به جاری شدن سیلاب در شهرستان‌های لامرد و مهر شد و یک قربانی گرفت.

 

 


بارندگی شدید طی روزهای یکشنبه و بامداد دوشنبه دوازده و  سیزدهم دی‎ماه در جنوب فارس منجر به جاری شدن سیلاب در شهرستان‌های لامرد و مهر شد و یک قربانی گرفت. سیلاب حاصل بارندگی‌های دو روز گذشته در لامرد و مهر، منجر
 به بروز سیلاب و وارد شدن خساراتی به مسیرهای مواصلاتی برونشهری، تاسیسات برق، محصولات کشاورزی و آبگرفتگی برخی منازل و قطع موقت ارتباط برخی روستاهای این شهرستان‌ها شد.
گرفتار شدن شماری از شهروندان که بدون توجه به هشدارهای
اعلام شده اقدام به تردد در مسیرهای برونشهری کرده بودند در سیلاب، با امدارسانی نیروهای هلال احمر همراه بود اما گرفتار شدن یک دستگاه خودرو حامل شماری از نیروهای پالایشگاه پارسیان سپهر در سیلاب، منجر به جان باختن یکی از سرنشینان شد.
فرماندار شهرستان لامرد به ایسنا گفت: با تلاش نیرو های امدادی تقریبا تمام مسیرهای برون و درون شهری باز است. تنها مسیر روستاهای کرازا و زین الدین مسدود شده که نیروهای امدادی در حال کمک رسانی هستند.
اسماعیل رستگار افزود:به دلیل حجم زیاد آب که به سمت دشت لامرد در حال حرکت است جاده فرودگاه لامرد به سمت منطقه ویژه اقتصادی لامرد مسدود شده و نیروها با اتوبوس در حال جابه جایی هستند.
رستگار با بیان اینکه در حال جمع بندی میزان خسارت ها هستیم هشدار داد:مردم از تجمع در کنار سدها، دره ها و مسیرهایی که دچار آبگرفتگی است خودداری کنند تا ضمن جلوگیری بروز حادثه ای دیگر، مانع امداد رسانی نشوند.
شهرستان لامرد با ۱۹۶ میلیمتر بارندگی در سامانه اخیر در صدر میزان بارش های استان فارس قرار دارد.